La Super Bowl en números La NFL i la Super Bowl no serien res sense els detallats anàlisis de totes les xifres que envolten l’esdeveniment

Avui es disputa al Hard Rock Stadium de Miami la Super Bowl LIV entre els San Francisco 49ers i els Kansas City Chiefs. O el que és el mateix: Garoppolo contra Mahomes, Kittle contra Kelce, Samuel contra Hill i Shanahan contra Reid.

Esportivament -i simplificant al màxim-, la clau de la final probablement estigui en si els 49ers, amb la seva espectacular defensa, siguin capaços d’aturar l’atac de focs artificials dels Chiefs, on Mahomes, només necessita un instant per enviar el pla defensiu més elaborat a la brossa.

A les banquetes, a més a més, hi trobem els dos perfils d’entrenadors que podem trobar a la lliga, i els dos buscaran la seva primera Super Bowl: Als Chiefs, Andy Reid, el veterà que s’ha sabut reciclar per seguir aconseguint grans resultats i, als 49ers, Kyle Shanahan, l’exemple de joventut i èxit. Fill de Mike Shanahan, porta tota la vida preparant-se per entrenar a la NFL.

Però passem a totes les dades del partit que, aquest any, serà la FOX l’encarregada d’oferir la retransmissió en directe per tot el món.

Hard Rick Stadium – Wikimedia Commons

762.420: el nombre de persones que han assistit a la Super Bowl a Miami al llarg dels anys.

Miami acull la Super Bowl per onzena vegada, rècord absolut. El partit de diumenge, a més a més, provocarà que el total d’aficionats pugi per sobre dels 800.000. A continuació, es mostra el desglossament de l’assistència de les 10 Super Bowls anteriors celebrades a la “Capital Llatina dels Estats Units”:

II: 75.546

III: 75.389

V: 79.204

X: 80.187

XIII: 79.484

XXIII: 75.129

XXIX: 74.107

XXXIII: 74.803

XLI: 74.512

XLIV: 74.059

Total: 762.420

1.400.000.000: Són el nombre d’aletes de pollastre que es calcula que els espectadors consumiran al llarg de la Super Bowl LIV. Tot això, amb dades calculades segons el Consell Nacional del Pollastre.

Partit entre 49ers i Chiefs – The San Francisco Examiner

17 milions: el nombre d’americans que es creu que s’agafaran festa l’endemà de Super Bowl LIV. I això que ells no l’han de veure de matinada!

6.485$: preu mitjà de l’entrada de la Super Bowl LIV.

5,6 milions de dòlars: el preu d’un anunci de 30 segons durant la Super Bowl d’aquest any. O el que és equivalent a 186.666,66 dòlars per segon.

1: el nombre de touchdowns anotats a la Super Bowl de l’any passat. Serà molt difícil que aquest any es repeteixi. De fet, aquest seria probablement un dels motius pels quals la Super Bowl de l’any passat va ser la menys vista de l’última dècada.

L’objectiu d’aquesta nit és aixecar el Lombardi Trophy – Pro Football HOF

221: El nombre de dies entre la Super Bowl LIV i el primer partit de la temporada regular 2020. Sí, després del partit d’aquesta matinada comença la travesia del desert pels aficionats del futbol americà i la NFL. Això sí, l’offseason vindrà carregada de dates importants per fer més amena l’espera: el nou any de lliga comença el 18 de març (45 dies), el que significa l’inici de l’agència lliure.

El draft comença el 23 d’abril (81 dies) –Sant Jordi!!-. Els equips poden celebrar els mini stages a partir del 13 de maig (101 dies). El partit del Hall of Fame és el 6 d’agost (186 dies), quan comença la pretemporada. La temporada regular, finalment, comença el 10 de setembre (221 dies).

El Half Time Show més llatí

L’altre esdeveniment clau de la Super Bowl, més enllà del partit, és l’espectacle musical de la mitja part. Aquest any, aprofitant que es farà a Miami, el protagonisme és totalment llatí –i femení!- amb la responsabilitat que recau sobre Jennifer López i Shakira. Prepareu-vos per moure els malucs!

La interpretació de l’himne dels Estats Units previ a l’inici del partit serà de la cantant Demi Lovato.

Shakira i Jennifer López a la presentació del Pepsi Halftime Show

Ja tenim aquí la Fosbury 34!