La USAP de Perpinyà va llençar a meitats de setmana la nova línia de roba de la seva botiga oficial sense sospitar que, entre la parròquia catalana, una de les noves peces suscitaria la polèmica que ha aixecat a les xarxes socials. L’equip del Rosselló, conegut com a símbol de la catalanitat i que sempre juga els seus partits com a visitant amb els colors de la senyera, que també és present al seu escut, ha sorprès amb un nou polo en el que destaca de forma clara, a cada màniga, sengles franges que reprodueixen talment els colors de la bandera espanyola.
Sent com és la USAP l’altre “més que un club català” i sobretot com s’ha associat històricament amb diferent simbologia del catalanisme polític, la presència de la bandera ha aixecat polèmica i nombrosos comentaris desaprovant aquesta nova línia que, com totes les altres peces, es pot trobar a la botiga on-line del club i a les botigues físiques al centre de Perpinyà i al mateix estadi Aimé Giral.
Un dia de partit al camp de la USAP acostuma a ser sinònim de veure de forma quasi excepcional a la Catalunya Nord un reguitzell de símbols i ensenyes catalanistes. Des de la pròpia senyera a l’estelada –que fins i tot els jugadors van lluir al vestidor, l’any passat, celebrant l’accés al play-off d’ascens– passant per la barretina –que dóna nom a una de les penyes més actives del club– o el burro català. A més, l’himne de la USAP és ‘L’Estaca’ de Lluís Llach.
Des d’alguns fòrums es relaciona aquesta relliscada en la gamma de moda del club en una volguda descatalanització de la institució, que és cert que ha amagat el català i altres trets identitaris els darrers anys. Si bé això és cert, també s’ha de dir que des que la marca italiana Errea vesteix l’equip rossellonès s’han fet edicions especials de les samarretes –amb motiu de la darrera visita a Barcelona, per exemple– amb la senyera catalana més present que mai abans.