La SOLO MED, la regata que uneix els Països Catalans

2 minuts de lectura
Aquest dilluns s’ha presentat a la seu de la Fundació Navegació Oceànica Barcelona (FNOB) la primera edició de la SOLO MED, una regata en solitari amb les embarcacions més petites del circuit, la Classe Mini de sis metres i mig. Constarà de 810 milles repartides en dues curses de 160 i 650 milles nàutiques cada una.

Aquest dimarts al migdia prop de 40 embarcacions sortiran de Barcelona i navegaran fins el 18 d’abril. El recorregut de la SOLO MED es divideix en dues regates, la primera, de 160 milles, salparà de Barcelona rumb a Sa Ràpita, a la costa Est de Mallorca, i durarà un màxim de dos dies. La segona regata, molt més exigent, és previst que comenci el dia 10 i té un recorregut de 650 milles. Aquesta segona prova partirà de Sa Ràpita i farà via cap a l’illa de Tabarca (just davant de Santa Pola, al Baix Vinalopó), tornarà a les Balears de nou passant prop d’Eivissa abans de creuar el Canal de Menorca, es dirigirà cap a les illes Columbretes castellonenques i finalment es dirigiran cap a Barcelona, en un trajecte que pot durar entre sis i vuit dies.

El recorregut es divideix en dues etapes fent parada a Mallorca / FNOB

En la presentació David Escudé, el regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona i president de la Fundació Barcelona Navegació Oceànica, ha celebrat el prestigi i l’oportunitat de celebrar noves proves esportives marítimes com la SOLO MED. Per Escudé aquesta prova d’embarcacions petites és una opció més per fer arribar la vela a tothom i reivindicar el mar a la ciutat.

La directora de la regata, Anna Corbella, ha expressat l’ambició de créixer ja l’any vinent sumant 200 milles a les 810 actuals per superar les 1000 milles nàutiques. També destacava la importància que la SOLO MED formi part del circuit oficial, ja que pels navegants “significa posar 800 milles nàutiques a la butxaca”.

Les embarcacions de la Classe Mini 6,50 són les més petites del món / FNOB

El Mediterrani aprofita la saturació de l’Oceà Atlàntic en proves d’aquest tipus -Bretanya és la meca d’aquest tipus de navegació a Europa- per trobar un forat al calendari en aquest inici de temporada. Per acabar, Corbella ha assegurat que la seguretat dels participants és el més important i que compten amb alternatives i solucions per si la situació meteorològica complica el curs de la regata. En aquest sentit, les opcions són tant fer canvis en el recorregut marcat com endarrerir la sortida des de Sa Ràpita fins a un parell de dies si ho creuen necessari perquè tothom pugui acabar la prova.

No es preveu mal temps a la sortida de demà, però farà fred a les nits -l’aigua està a uns dotze graus- i fins al dia 18 i més en aquesta època de l’any les condicions poden canviar molt. El dia 10 està previst salpar de Sa Ràpita i podria haver-hi una entrada de vents de Llevant.

Anna Corbella (esquerra), David Escudé i Djemila Tassin a la presentació de la SOLO MED / FNOB

Durant la presentació també ha parlat la navegant canària i participant a la SOLO MED, Djemila Tassin, que valorava molt positivament aquesta competició de la classe mini i considera que pot ser un “vector per a la creació de nous projectes”. El seu objectiu és validar milles i acabar la regata.

La majoria dels gairebé quaranta participants són francesos i espanyols, però també hi ha navegants de països com Àustria, Brasil o Itàlia. Des de l’organització estan convençuts que el projecte anirà creixent perquè la classe mini en vela oceànica va a més.

La imatge de portada és de Laura Carrau / FNOB.

Quin és l’estat de salut del català a l’esport?

Nova revista en paper a la venda.

Fes possible la Fosbury! Associa’t-hi!