Imatge d'una carrera al Circuit de Barcelona. Foto: Circuit de Catalunya

L’as que faltava pel pòquer El Circuit de Catalunya tindrà per primer cop prova del Mundial de Superbike el setembre del 2020

Un pòquer són quatre asos però per més que a les pel·lícules es vegin a gavetes, és una combinació realment complicada d’assolir. Si mai en treus un, ho recordes perfectament. On eres, en quina situació estaves. Segurament aquesta sensació és la que van sentir els responsables del Circuit de Catalunya quan van lligar la gran novetat de l’any que ve: el Mundial de Superbike.

Imagineu-vos la mà somiada. Un as de cada, no? Doncs el pòquer de l’any 2020 al Circuit de Catalunya no té piques ni cors, ni espases ni bastos. Té les quatre principals proves del món del motor. La novetat són les Superbikes però s’hi mantenen la Fòrmula1, el Mundial de Motociclisme –MotoGP, Moto2 i Moto3– i el de ral·licròs. Si a cada conclave cal estar pendent dels periodistes vaticans, la primícia d’una bona nova com aquest pòquer de motor a casa nostra havia de dur el segell del veterà Josep Lluís Merlos. Ell ho va avançar a l’Ara. I dimarts es feia públic. La mà és guanyadora. Aquí no hi ha escala de color.

Les motos que tu pots conduir

La gran gràcia del Mundial de Superbike és que és la màxima competició internacional de motos de sèrie, és a dir, les patums que corren condueixen un model que és a la venda al mercat i no l’obra d’enginyeria ‘ad hoc’ de Marc Màrquez, per posar un exemple. Són les convencionals dutes al límit.

Entre això i el sistema de competició, a dues carreres per cap de setmana i la importància que té sempre la Superpole de cadascuna, es pot dir que l’espectacle val molt la pena. És una MotoGP una mica més d’anar per casa. Més propera. Molt més popular en alguns països.

El primer Catalunya Round SBK es farà del 18 al 20 de setembre i se’n posaran a la venda 30.000 entrades.

La presentació de la novetat de SBK per l’any que ve

L’alegria del pòquer a la mà

Joan Fontserè, Director General del Circuit de Barcelona-Catalunya estava eufòric a l’acte de presentació de l’acord que permet l’arribada de WorldSBK a l’asfalt de Motmeló:

“Amb la inclusió de la prova del WorldSBK en el Circuit, a més de fer història, s’encaixa la peça que faltava en el nostre calendari d’esdeveniments, la qual cosa convertirà la temporada 2020 en excepcional. Estem molt contents de poder ser la seu del Round WorldSBK de Catalunya i estem segurs que els aficionats es bolcaran en aquest esdeveniment i faran que aquesta primera edició sigui un rotund èxit”.

Ricard Cardús, portaveu de Gemocat, va explicar que els organitzadors volen “que el cap de setmana del 18 al 20 de setembre sigui una autèntica festa per a l’afeccionat amb esdeveniments i activitats al voltant de la prova; hi haurà un límit de 30.000 entrades a fi de poder oferir una experiència exclusiva al públic”. “Esperem que el Round WorldSBK de Catalunya es converteixi en un clàssic en l’agenda de l’afició”, va afegir.

Una competició molt més a l’abast
L’antic campió del món en SBK Carles Checa va apadrinar la novetat, que suposa que el de Catalunya sigui l’únic circuit arreu del món amb comptar amb totes quatre cartes. És una gran notícia per l’afició catalana al motor, que sap que el 2020 no tindrà Ral·li Catalunya per rotació entre les proves. I atenció a aquest propi moviment perquè el propi Merlos avançava la possibilitat que aviat  el pòquer deixi de ser una realitat, La raó, que a can MotoGP hi ha ganes d’ampliar països i l’estat espanyol ja té quatre carreres. Podria ser la torna de l’entrada de Superbikes a Montmeló.
A efectes d’afició, per cert, cal esmenar que l’aposta escollida en SBK és més a l’abast que cap altra. Les carreres d’aquest any s’han pogut veure a través de quatre canals diferents, cosa que no deixa de sobtar en temps de ‘tot per pagament’. Si Márquez és l’amo de la competició de Dorna, Jonathan Rea és el senyor de Superbikes, que ha guanyat per quart cop el Mundial amb un vell conegut com és Álvaro Bautista de gran alternativa en el seu debut. El Rea-Bautista proment. I noms com els de Honda, Ducati, Kawasaki, BMW, Yamaha, KTM entre els fabricants i Ana Carrasco, Michael Van der Mark, Chaz Davies, Tom Sykes, Alex Lowes o Toprak Razgatlioglu ens seran més familiars.
Que comenci la partida!

Ja tenim aquí la Fosbury 34!