Asseguren des del govern que “El Gran Premi de F1 a Catalunya és un actiu que contribueix al posicionament de Catalunya al món en els àmbits del turisme i de l’automoció. La seva continuïtat, a més, permetrà mantenir la presència del Circuit de Barcelona-Catalunya en el calendari de les principals competicions de motor estatals i internacionals mentre s’elabora un Pla estratègic per al Circuit de Catalunya a llarg termini”.
El cànon polèmic
Un dels punts amb més controvèrsia de la negociació ha estat el cànon anual que el promotor paga per acollir la F-1, ja que Govern pretenia rebaixar-lo perquè entre 2015 i 2018 han hagut d’injectar 14,5 milions d’euros per suplir les pèrdues generades. Tanmateix, el Circuit finalment pagarà a Liberty Media uns 24 milions d’euros, xifra anual semblant a la que abonava fins ara i que ha estat avalada per la Generalitat, com cada any.
Per un sol any
Cal destacar que en altres ocasions la renovació es feia per tres o cinc anys, però aquest cop serà només d’un per la manca de pressupost de la Generalitat. Tanmateix, Govern no vol perdre la F-1, ja que un cop fora del calendari és molt difícil tornar-hi, per això vol elaborar un Pla estratègic de futur i aconseguir negociar el pròxim any un conveni de cinc anys. Segons dades del propi Circuit, l’impacte econòmic és de 163 milions d’euros, estant en la quarta posició de les localitzacions amb més impacte del Mundial, només superat per Mèxic, amb 250, Brasil, 212, i els Emirats Àrabs, amb 196 milions.