Un any més, tot esperant el Pla Estratègic La Fórmula 1 prorroga un any més el contracte amb Catalunya, amb el repte de garantir la viabilitat de la instal·lació

El Circuit de Barcelona-Catalunya –Generalitat, RACC i Ajuntament de Montmeló– ha prorrogat un any més l’actual contracte amb la Fórmula 1, que expirava aquest 2019. És segur que hi haurà la competició automobilística més important del món un any més. Però el repte és elevar l’horitzó més enllà.

Amb la firma d’aquesta pròrroga s’assegura la continuïtat del Gran Premi d’Espanya al calendari del Campionat del Món de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) i serà ja el 30è consecutiu que es fa al traçat vallesà. No és pas poca cosa. Tota una efemèride.

Com fer-ho viable

La decisió arriba en plena elaboració del pla estratègic del circuit, amb què es vol rellançar la instal·lació més enllà de la competició per garantir-ne la viabilitat. El CEO de la Fórmula 1, Chase Carey, es mostra “encantat” de mantenir Montmeló al calendari per la “gran tradició automobilística” del país. Carey s’ha reunit aquest dimarts amb el president de la Generalitat, Quim Torra, i ha explicat que les dues parts seguiran “negociant en els propers mesos” per a trobar la manera de “seguir ampliant aquesta beneficiosa relació”.

El President el veu necessari

Torra, per la seva banda, insisteix que el repte com a Govern és poder mantenir el Circuit com a “tractor econòmic” des del punt de vista esportiu i industrial a partir del nou pla estratègic.

“En aquests 30 anys hem integrat aquest esdeveniment en les polítiques industrials del Govern, i avui dia la celebració del gran premi és un instrument per incentivar al país l’activitat econòmica en àmbits com el turisme, l’automoció o la indústria de l’entreteniment”, ha afegit Torra.
Les dades econòmiques de la Fórmula 1
Segons dades del Circuit, el gran premi de Fórmula 1 genera 163 milions d’euros d’impacte econòmic i la despesa que es fa a la ciutat de Barcelona és de 28,4 milions d’euros, entre allotjament, restauració, activitats d’oci i transport. El 2019 hi va haver més de 160.000 espectadors, amb una despesa mitjana de més de 1.000 euros per persona.
Durant la resta de l’any, l’impacte total sobre la producció de l’activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya supera els 291 milions d’euros –amb un impacte fiscal de 42 milions d’euros–. A més, l’ocupació que potencialment pot generar l’activitat, la inversió i les despeses dels espectadors és de 2.754 llocs de treball.

Ja tenim aquí la Fosbury 33!