El CTT Calella ho peta a les xarxes: arriba als 100.000 seguidors a TikTok

3 minuts de lectura

Entrevistem Aitor Puig, entrenador i comunity manager del Club Tennis Taula Calella, que ha arribat als 100.000 seguidors a TikTok i és tot un fenòmen a les xarxes socials

El club de tennis taula més popular de casa nostra, com a mínim a les xarxes socials, és el CTT Calella. El club maresmenc és el rei dels reptes, els reels i els likes en aquest esport. Aquest dijous arribava a la xifra rodona de 100.000 seguidors a TikTok, uns números increïbles tenint en compte que, per exemple, en aquesta xarxa social de vídeos curts el Joventut de Badalona acumula 11.600 seguidors i el CE Sabadell en té 43.300. Hem volgut saber el perquè de l’èxit a les xarxes parlant amb un dels responsables de tot això, Aitor Puig, entrenador i comunity manager del club.

Puig (Calella, 1981) atén la trucada de la Fosbury i recorda que també tenen 80.000 seguidors a YouTube i més de 30.000 a Instagram, xifres només a l’abast dels grans clubs de l’estat. “Som el club de tenis taula amb més seguidors de Catalunya i comptem amb més seguidors a les xarxes socials que les federacions catalana i espanyola de tenis taula. De fet, ens tenen com una referència en aquest aspecte de la comunicació”.

Jugador del club des dels nou anys i també entrenador, Puig portava la web i s’encarregava dels temes de premsa quan apareixen Facebook, Twitter i Instagram. A Instagram Puig publicava fotos d’equips, podis i imatges típiques. “Aleshores un nano del club que estudiava màrqueting em va comentar per què no publicava també vídeos dels exercicis que fèiem als entrenaments, que eren molt xulos. Vaig penjar-ne algun fa temps i ja va cridar l’atenció, però el boom ve arran de la pandèmia i el confinament. La meva neboda feia servir TikTok i vaig començar a fer-lo servir i com que no fèiem entrenaments per culpa del confinament jo proposava activitats i reptes als nanos del club i fèiem vídeos”.

“Quan vam tornar a entrenar a les instal·lacions del club aquests reptes els vam continuar fent i compartint-los a TikTok i un d’aquests reptes es va fer molt viral i va arribar als 18 milions de visualitzacions. Els nanos del club ens transmetien que els seus companys i companyes de classe havien vist el vídeo i al·lucinaven i va quedar com alguna cosa molt nostra. Es van anar viralitzant els vídeos a Instagram, TikTok i YouTube i vam anar guanyant seguidors sense que ens n’adonéssim gairebé. Per a mi és com un hobby, està clar que forma part de la meva feina, però és divertit i quan proposo de fer un repte els nens i nenes ja s’ho prenen com un joc”, explica.

Puig adverteix que les xarxes socials són capritxoses: “Algun cop, quan volem fer un vídeo una mica més treballat passa que no és dels que més crida l’atenció. El vídeo que es va fer més viral és d’un repte que ningú aconsegueix fer i sembla que no en tinguem ni idea de jugar, però justament és aquell el que genera més comentaris. També passa que a vegades els vídeos que generen una petita controvèrsia, perquè la gent considera que és un exercici que no és bo, són els que reben més comentaris”.

Ens explica de què anava el repte que es va fer més viral: “des de lluny havíem de fer passar la pilota pel forat d’un con petit, un cercle que era gairebé de la mateixa mida que la pilota i era gairebé impossible de fer. Són aquelles coses una mica incomprensibles d’internet. També compartim molts vídeos d’exercicis del dia a dia i quan anem a campionats faig un resum en vídeo, que a nivell d’imatge de club ven més que una foto d’equip”. El TikTok amb 18 milions de visualitzacions és aquest:

@cttcalella #challenge #trickshot #parati #viral ♬ One Way or Another (Teenage Kicks) – One Direction


El responsable de xarxes del CTT Calella explica que gent d’altres clubs “mira els nostres vídeos perquè els agraden i per veure exercicis que fem al CTT Calella. El nostre esport és agraït en aquest sentit, perquè a la mínima que fas alguna cosa ja sembla espectacular”. I confessa que podrien treure més profit d’aquestes xifres a nivell de patrocinis: “és un tema que hem d’explorar una mica més. Ens hem donat a conèixer i es nota pel que fa al nombre de socis perquè hi ha gent que ha vingut perquè ens ha vist a les xarxes socials”.

Imatge de portada: cedida per Aitor Puig