Aquest any, a priori, la ja clàssica celebració quedava supeditada al dia internacional de les dones treballadores: el partit es disputava el dijous 8 de març i els responsables del club van idear una campanya per celebrar la jornada. La promoció es va donar a conèixer una setmana abans del partit a través de les xarxes socials i ràpidament van ploure les crítiques per totes bandes. El cartell era el següent:
La promoció es resumia en un preu especial per celebrar la jornada del 8 de març: totes les dones que volguessin veure el partit tindrien un preu reduït a l’entrada de 10 euros. Hauria estat una entre tantes altres promocions comercials tronades que aprofiten diades o celebracions compartides que hauria passat sense pena ni glòria si no fos perquè la campanya tenia una altra pota incomprensible: els homes també tindrien l’entrada al preu de 10 euros si es presentaven al partit disfressats de dones.
Desconeixem si algun aficionat home de la USAP es va presentar a l’Aimé Giral vestit, per exemple, amb vambes, texans i una samarreta i va reclamar l’entrada al preu de 10 euros. El que sí que tenim constància és de l’allau de crítiques que va rebre el club després de llançar la campanya, que anava lligada amb una frase especialment ridícula: “les senyores no necessiten portar faldilla per aprofitar-se de la nostra oferta…“.
Les crítiques arriben per totes bandes
Davant aquesta promoció, el grup feminista “Collectif droits des femmes 66” va emetre un comunicat molt crític per denunciar la campanya, que titllaven de ridícula: “els directius són ingenus si creuen que faran progressar les lluites disfressant-se i ignoren tots els reptes d’aquest 8 de març“. A més, fixaven l’atenció en la realitat del club: “no hi ha cap dona ni entre els tres principals dirigents ni entre els cinc vicepresidents, i només hi ha tres dones entre els trenta-un membres del consell d’administració. D’altra banda, sembla que hi ha moltes dones a la taquilla, rentant samarretes o en d’altres tasques considerades “femenines”. Per què no introdueixen la paritat a tots els nivells? Aquesta seria una decisió que tindria sentit pel 8 de març, sobretot en un club que es vanta de ser un model per als nostres fills“.
A les xarxes també vam poder llegir una àmplia majoria de comentaris molt crítics amb el club i alguns, pocs, que defensaven la campanya. N’hem seleccionat alguns que eren contundents contra la idea de màrqueting de la USAP i que són una mostra més que el masclisme a l’esport cada cop genera més rebuig social:
La catalanitat, protagonista
Al final, pocs aficionats van optar per seguir la promoció en una jornada en què la celebració de la catalanitat va tornar a ocupar el lloc protagonista a dins i fora de l’estadi amb actuacions castelleres, balls tradicionals, la interpretació de La Santa Espina o un petit correfoc que va fer les delícies de l’afició nord-catalana:
El partit, per cert, va tornar a ser un monòleg d’una USAP que aquest any està lluitant per tornar als llocs d’honor que històricament ha fet gaudir a l’afició. Contra el Biarritz, 56 a 3. Que la festa continuï al terreny de joc.