El tetracampió mundial de ral·lis busca equip

2 minuts de lectura

Aquest dimecres Volkswagen anunciarà de forma oficial la seva retirada del mundial de ral·lis. Aquest cap de setmana diversos mitjans anglesos van avançar la notícia i no només no hi ha hagut cap desmentiment, sinó que l’entorn proper de l’equip alemany ha confirmat els rumors. La decisió és sorprenent. Volkswagen és la constructora que compta amb el cotxe i el pilot guanyadors del mundial en els darrers quatre anys. De l’hegemonia de Sébastian Loeb vam passar al domini de Sébastian Ogier sense transició de cap mena. De Citroën a Volkswagen i un nou rei dels ral·lis intractable.

Volkswagen - Sébastian Ogier

Però encara hi ha un altre factor que provoca estupor. La marca alemanya portava tot un any treballant en l’evolució de l’actual vehicle. De fet, el Polo R WRC 2017 ja estava dissenyat i plenament desenvolupat després d’una dura tasca iniciada fa pràcticament 12 mesos. A l’espera de conèixer els motius de pes de la companyia, la versió oficial, hi ha tres pilots que formen part del top6 mundial que de cop i volta s’han quedat sense equip. Quan totes les plantilles ja estan dissenyades, la seva entrada en escena al mercat de fitxatges trastocarà, de ben segur, el mundial de 2017.

El pentacampionat de Sébastian Ogier

La 25a edició del Ral·li d’Austràlia tancarà un nou curs el proper 20 de novembre dominat per Ogier. El francès no es cansa de guanyar i ha acumulat 6 victòries i 4 podis en 12 curses disputades. Ningú preveia que la dinàmica es trenqués el 2017. Amb l’anunci de Volskwagen, però, tot podria canviar. Sébastian Ogier necessita un cotxe guanyador i ara per ara l’únic que ofereix les mateixes garanties és Hyundai. La marca coreana ha col·locat tres pilots també al top 6 mundial. Però a priori sembla complicat que faci un salt com aquest. En qualsevol cas, Ogier no podrà participar en el desenvolupament del vehicle amb què competirà. Això li podria passar factura durant la temporada.

Equips que volen donar un salt de qualitat de ben segur que li plantaran una oferta sobre la taula. Probablement, a hores d’ara ja ho han fet. Toyota o M-Sport semblen candidats clars a donar-li un lloc a l’equip. Si no funciona, podrien provar-ho amb les segones espases de Volkswagen: el noruec Andreas Mikkelsen o el veterà finès Jari-Matti Latvala.

Rally Mexico 2013

Però la constructora que pot presentar una oferta més atractiva, sens dubte, és Citroën. Després d’un any allunyada oficialment del mundial, ha treballat durament per presentar un vehicle altament competitiu anunciat als mitjans fa un mes i mig. El C3 WRC es va poder veure al Saló de l’automòbil de París celebrat a principis d’octubre. Va rebre nombrosos elogis, tot i no ser la versió definitiva. Citroën, que es va quedar desemparada amb l’adéu de Loeb, podria torna a guanyar un mundial amb un pilot francès. La quadratura del cercle.

El fitxatge d’Ogier, de Mikkelsen o de Latvala provocarà un efecte domino imprevisible. La decisió de Volkswagen tindrà conseqüències col·laterals. Ningú es vol quedar sense equip.