El CPA Girona trenca l’hegemonia del CPA Olot Triplet català a l'estatal de patinatge artístic

Que el millor patinatge artístic de l’estat es pensa, es treballa i s’executa a Catalunya ha tornat a comprovar-se al campionat estatal disputat aquest cap de setmana a Avilés. En grups de xou grans els quatre primers conjunts són de casa nostra. Un triplet+1 magnífic amb sorpresa inclosa al capdavant molt ben acompanyat pel triomf de l’Aldea en grups de xou petits.

La temporada de patinatge artístic va començar a principis d’any amb el campionat territorial de patinatge artístic a les comarques gironines. És allà on conviuen els dos millors equips del món en grups de xou grans i, per tant, la primera oportunitat per veure per on podien anar els trets aquest 2018. Els nous espectacles del CPA Olot i del CPA Girona no van decebre en absolut i les olotines van tornar a refermar la seva condició de favorites amb un nou títol que que va tenir continuïtat a mitjans de febrer al campionat de Catalunya. Allà tots dos equips van millorar les seves prestacions després d’un mes de rodatge dels nous espectacles i l’Olot va imposar-se per 16a vegada consecutiva. Les puntuacions, però, s’havien ajustat: 95.200 per l’Olot i 93.000 pel Girona, que ja es va endur dues notes més altes en l’apartat artístic.

El frec a frec entre els dos conjunts ha arribat al seu punt culminant al campionat estatal disputat a Avilés, on l’Olot ha mantingut el ritme però s’ha vist superat per un Girona que ha aconseguit 7 punts més que fa dos mesos pel seu espectacle “Sóc aquí”.

El bon espectacle del CPA Olot

El “Sense opcions” de les olotines era el primer entre els favorits a competir. Amb 20 conjunts en escena, les olotines patinaven al lloc 15 amb l’espectacle en què un animal lluita per sobreviure en un escorxador. Un nou exercici potent que aprofita la mateixa base de patinadores de l’any passat (hi ha pocs canvis) i que es va endur 95.400 punts per part del jurat.

DX9rHgRWkAA23tf

El Wally guanyador

Més tard seria el torn de les gironines, que juguen durant tota la coreografia amb la samarreta del Wally que van mostrant en diferents moments de l’espectacle totes i cadascuna de les patinadores de l’equip. Una idea simple (samarreta amunt i avall) que brilla sobre el parquet i que sorprèn en tot moment i que ha guanyat rodatge en aquests dos mesos fins a esdevenir en la coreografia capaç de guanyar el títol estatal per primera vegada en la història del club. El “Sóc aquí” es va endur 95.200 punts i va passar per davant de la puntuació superior de les olotines després que hi hagués empat a dos jutges definits per la victòria de cadascun dels equips i que el sistema white determinés la victòria del CPA Girona.

El white és el sistema establert en les cites de patinatge que, a grans trets, procura que una puntuació excessiva d’un jutge envers la resta de puntuacions no determini el resultat final d’una competició.

DX8_rLjXkAIWwBp

Un triomf celebradíssim de les gironines i una igualtat tremenda entre dos grans equips que es tornaran a veure les cares a l’europeu de Lleida i al mundial de Nantes (al·leluia: any sense desplaçament ruïnós i amb bitllet ja assegurat!). Com va dir Esther Fàbregas a Ràdio Olot: “El CPA Girona s’ho ha guanyat, però si fem una bona coreografia a l’Europeu els podem tornar a passar. Avui queda demostrat que ningú ens regala mai res“.

El domini evident dels equips catalans també va tenir un altre focus d’atenció en la lluita per la medalla de bronze, en què el Reus Deportiu va recuperar una plaça d’honor molt anhelada per davant del CP El Masnou. 6 dels 7 primers equips a la classificació final van ser catalans.

L’Aldea recupera el domini dels grups petits

Aquest domini també es va manifestar de forma clarivident en els grups de xou petits. 7 dels 8 primers equips van ser catalans i el CP L’Aldea va passar la mà per la cara al PA Maçanet, vigent subcampió mundial de la modalitat.

pequeños-patinaje-artistico-660x330

La coreografia Doma’m va sumar 89.600 punts, amb gairebé un punt de marge sobre les del Maçanet i el seu Rat Lab (88.700). L’Aldea recupera una plaça de privilegi que ja va guanyar el 2015 i el 2016 en l’àmbit estatal. Caldrà veure si algun dels dos conjunts és capaç de traslladar aquest èxit a les cites continentals i mundials d’enguany, on probablement necessitaran acabar els espectacles amb puntuacions superiors a les assolides a Avilés.

Ja tenim aquí la Fosbury 33!