Presentat el 53è RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, el més complet del Mundial

2 minuts de lectura

El secretari general de l’Esport, Gerard Figueras, ha participat avui en la presentació de la 53a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, Rally de España 2017. La cita tindrà lloc del 5 al 8 d’octubre a la Costa Daurada tarragonina i als enclavaments que formen Salou i PortAventura World, que per tretzena edició consecutiva acullen la prova catalana del mundial de ral·lis, antepenúltima del Campionat del Món i competició clau per adjudicar els dos títols que encara no tenen propietari, els de pilots i constructors.

Gerard Figueras ha compartit l’acte, celebrat a la seu barcelonina del RACC, amb Joan Aregio, secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat; Josep Mateu, president del RACC; Joan Ollé, president de la Federació Catalana d’Automobilisme; Benet Presas, president del Patronat de Turisme de Salou; Imma Costa, vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, i els pilots Dani Sordo, pilot RACC del WRC, i Nil Solans, pilot RACC campió del món de WRC3, entre altres autoritats.

El RACC ha aconseguit reunir una qualitativa llista de 72 equips, entre els quals es troben els millors volants del moment, 142 pilots i copilots de 27 països que oferiran el millor espectacle en un final de temporada molt imprevisible. Els 16 vehicles WRC en competició, 13 d’ells d’última generació, correran per primera vegada en les selectives carreteres de les demarcacions de Tarragona en una lluita que a una setmana de l’inici de la cursa no presenta favorits clars.

En el 53 RallyRACC continuarà el pols entre els dos pilots que protagonitzen un intens duel en el mundial: Sébastien Ogier (Ford Fiesta) i Thierry Neuville (Hyundai i20). La seva lluita igualada no farà possible que un d’ells surti de Catalunya com a campió, atès que encara quedaran dues proves per disputar-se i molts punts en joc, però el paper que facin tots dos en la prova catalana serà decisiva per afrontar les curses de Gran Bretanya i Austràlia.

En aquesta temporada 2017 s’ha pogut comprovar que les alternatives al capdavant han estat moltes, i pilots com Ott Tänak (Ford), Jari-Matti Latvala (Toyota) i Kris Meeke (Citroën) poden ser àrbitres en el resultat d’un ral·li la classificació del qual poden perfectament liderar. A més, cal tenir molt en compte el paper que puguin fer Dani Sordo (Hyundai i20) i Andreas Mikkelsen, pilot guanyador del RallyRACC fa dos anys i recentment fitxat per Hyundai.

WRC2 i els seus 16 cotxes en acció, un d’ells l’actual campió d’Espanya, Cristian García (Ford Fiesta), ofereix també una batalla incerta en faltar entre els participants el ja proclamat campió. El títol en WRC3 també està decidit, el campió és el català Nil Solans (Ford Fiesta), que en la cita de Salou intentarà fer doblet i imposar-se en el JWRC, el campionat reservat als pilots sub28 que aquest pilot RACC lidera.

La cursa compta amb 45 pilots i copilots de l’Estat encapçalats lògicament per Dani Sordo-Marc Martí (Hyundai i20 Coupé WRC núm. 5), l’únic tàndem estatal pertanyent a un equip oficial. Entre els duos espanyols, destaquen dos equips ja esmentats: Cristian García-Pablo Marcos (Ford Fiesta R5 núm. 44, WRC2) i Nil Solans-Miquel Ibàñez (Ford Fiesta R2 núm. 62, WRC3). En aquesta llista de pilots, també hi figuren vuit equips participants en el Volant RACC-Trofeu Mavisa, el campionat de promoció del RACC que torna al mundial de ral·lis després d’haver format part per última vegada d’aquesta mateixa prova en 1998.

El 53 RallyRACC conserva la seva estructura de ral·li mixt, únic d’aquest tipus en l’actual Campionat del Món, i té un total de 1.297,62 km de recorregut, dels quals 312,02 són de velocitat repartits en 19 trams cronometrats, 10 d’ells diferents i dels quals 5 són nous. És el vuitè any consecutiu que el RallyRACC compta amb un recorregut mixt terra-asfalt d’idèntic itinerari en la primera jornada, amb les altres dues amb 7 trams diferents sobre asfalt que es repetiran dues vegades cadascun (excepte l’urbà de Salou) i múltiples novetats que van des d’un tram inèdit, Savallà, a d’altres que es corren en sentit contrari a l’habitual o que feia anys no s’utilitzaven, la qual cosa confereix a l’itinerari una evident complexitat en l’aspecte esportiu.