La FECDAS posa en marxa la campanya ‘Sota la boia hi ha una vida’

2 minuts de lectura

La Federació Catalana d′Activitats Subaquàtiques (FECDAS) ha posat en marxa la campanya “Sota la boia hi ha una vida” d’acord amb els valors de la federació, que són els de seguretat i prevenció. La FECDAS vol posar fi als atropellaments i a les situacions de perill que viuen al mar tots aquells practicants d’activitats subaquàtiques.

Aquesta és la primera iniciativa que llencen a través d’un projecte en comú amb IFUSA, en el qual han marcat fites de sostenibilitat i respecte pel mar, d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible marcats per les Nacions Unides. Per això, a través de la UFEC, les federacions catalanes, la FECDAS i la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, demanen la col·laboració de totes les entitats relacionades amb el mar i el sector nàutic: ports esportius i comercials, confraries, empreses de lloguer de motos d’aigua i embarcacions, acadèmies de titulacions nàutiques, escoles de vela o surf d’estel, etc. per tal de fer difusió d’aquesta campanya de seguretat marítima. Demanen que entre tots, individuals i entitats s’aconsegueixi la seguretat total al mar.

Des de la FECDAS creuen que el mar és un espai únic en el qual es realitzen tota mena d’activitats. És per això que s’ha de respectar la convivència entre les diferents activitats per conviure-hi amb total seguretat i prevenció. La Campanya ‘Sota la Boia Hi Ha Una Vida’ pretén reivindicar la necessitat de preservar la seguretat dels bussejadors com a valor principal.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FECDAS | CMAS (@fecdas_cat)

A la Fosbury hem parlat amb Albert Batalla, gerent de la FECDAS, per saber-ne més:

La campanya es fa per manca de coneixement, perquè hi ha gent que sembla ignorar que quan hi ha una boia al mar vol dir que a sota hi ha una persona practicant algun tipus d’activitat subaquàtica, sigui pesca submarina, snorkel, natació en aigües obertes, submarinisme, apnea o qualsevol de les nostres disciplines.

Fem aquesta campanya perquè a l’estiu hi ha molt lloguer d’embarcacions recreatives i la gent molts cops no té coneixement. La distància de seguretat és de 50 metres i durant l’estiu hi ha força incidents amb embarcacions que s’apropen massa a les persones que estan practicant una activitat subaquàtica.

A l’estiu entre les motos d’aigua, embarcacions i altres, la convivència es complica i hem patit molts ensurts, per això fem aquesta campanya per evitar ensurts i atropellaments. La societat està més conscienciada amb el metre i mig de seguretat que es fa amb els ciclistes, que és una cosa que tenim tots al cap, però al mar sembla una altra cosa, que no hi calgui convivència o potser és que la gent ho veu tan gran i sense línies pintades i pensa que pot anar per on vol.

Imatge de portada: @cressi / Yeray Delgado