La de Corbera, somrient a l'acabar el ral·li. Foto: cedida

Laia Sanz segueix engreixant la seva llegenda

3 minuts de lectura
El que passa amb Laia Sanz és quelcom compartit amb altres esportistes escollides, referents. Només a casa nostra podem comparar-la, per exemple, amb Kilian Jornet. I és que tant l’un pujant muntanyes com la nostra protagonista sobre dues rodes semblen respondre a només dues màximes: l’èxit és quotidià i sembla que no hi ha metes impossibles.

Laia Sanz és una llegenda. No per estar en actiu i, sembla, cada temporada que passa més en forma, s’ha de treure rellevància a l’empremta històrica que té en el motor aquesta catalana que al currículum hi té, des d’aquesta setmana passada, una nova anotació que val i molt. Sanz ha tancat la seva participació en el Silk Way amb una històrica setena posició absoluta. I lògicamet com primera dona.

La de Corbera de Llobregat ha brillat, amb un pilotatge madur i sabent gestionar molt bé tota la carrera en el que per alguns és “l’altre Dakar”, també conegut com el ral·li de la Ruta de la Seda. Per primera vegada en una dècada la prova incloïa motos, per a convertir-se en una de les cites destacades del mundial FIM de Cross-Country. Durant deu dies, els pilots han travessat part de la històrica ruta comercial asiàtica, entre Rússia, Mongòlia i la Xina, la qual cosa ha donat lloc a una gran varietat de superfícies.

La de Corbera, somrient a l’acabar el ral·li. Foto: cedida
“Ha estat un gran entrenament de cara al Dakar. Aquests dies hem provat diverses coses a la moto i he recuperat les bones sensacions. És una bona base per a continuar treballant en la direcció correcta els pròxims mesos”, assegurava a la meta la pilot de Soficat Xerox.

Retrobament amb la moto

Per si a algú se li oblida, Laia Sanz és 18 vegades campiona del món. Però lluny de parar, segueix marcant-se noves metes. La del ral·li de la Seda ha estat la primera vegada que tornava a pujar al seu KTM 450 Ral·li després d’aconseguir fa sis mesos una extraordinària 11a posició en la passada edició del Dakar, que a més va significar la seva novena participació consecutiva imbatuda.

 

“Vaig arribar al Dakar súper justa després de les malalties que vaig tenir en 2018 i he estat pràcticament un any sense fer cap test amb l’equip, així que córrer aquesta prova ha estat una gran oportunitat per a veure en quin punt estic i què haig de millorar. És clar que haig de treballar molt físicament per a tornar a estar al nivell de fa dos anys”, assumeix.

El Silk Way Ral·li no només li ha servit per a iniciar la seva preparació per al desafiament del Dakar (ara, a Orient) que haurà d’afrontar al gener, sinó també per a mesurar-se als altres pilots oficials que han competit. “Estic molt satisfeta perquè el ritme que he tingut ha estat molt bo i això és el més important. Començar a trobar-me bé s’ha notat damunt de la moto i m’ha permès donar més gas”, reconeix.

 

Laia Sanz at the finish line of Silk Way Rally in Dunhuang, China on July 16, 2019. // Kin Marcin/Red Bull Content Pool

Progressió constant

La progressió ha estat constant i, després de les primeres etapes, va començar a escalar llocs aprofitant que el terreny en l’estepa mongola li va anar més propici: “He tingut alguns dies molt bons a Mongòlia i m’he sentit molt bé amb la moto. A la Xina ha estat una mica més complicat, perquè el terreny estava més trencat i hi ha hagut un parell de dies molt pesats, però el resultat en la general ha estat molt bo i em sento molt contenta per això. Estic molt agraïda a l’equip per tot el treball d’aquests dies i per haver-me portat al Silk Way, perquè ha estat una gran oportunitat. Vull felicitar també el meu company Sam Sunderland per la seva victòria”.

Al final, la de Soficat Xerox i el KTM Factory Racing Team s’acomiada de la cita asiàtica amb el dolç sabor de boca del setè lloc aconseguit. Pròxima parada: el Ral·li del Marroc, que es disputarà del 3 al 9 d’octubre.