Laia Sanz i Mercè Martí reben el suport institucional del Govern per al Dakar 2023

1 minut de lectura

En l’acte celebrat aquest divendres al Palau Robert de Barcelona, el Govern i la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, han seguit amb el programa d’accions per potenciar l’esport femení i reforçar figures de referència com les de Sanz o Martí

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, acompanyada de la secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física, Anna Caula, han encapçalat l’acte de suport institucional a la pilot Laia Sanz i a l’equip CMR Group Women Dakar Team de cara a la 45a edició del ral·li Dakar que comença el 31 de desembre a Aràbia Saudita.

Laia Sanz deixa la categoria de buggies en què va competir l’any passat per passar a pilotar un T1 de dues rodes motrius, l’Astara 01 Concept de l’Astara Team. La pilot de Corbera de Llobregat en declaracions a La Fosbury reconeix que li hagués agradat “fer més quilòmetres amb el cotxe i alguna cursa abans del Dakar. Vam anar a fer entrenaments a Namíbia a principi d’any i ara fa un mes, és poc però estic contenta”.

Sanz explica que “amb aquest cotxe fem un pas endavant. És competitiu i ràpid, però haurem de vigilar a les dunes perquè amb la tracció darrere tenim menys marge d’error”. Està contenta amb el projecte i il·lusionada de poder compartir-ho amb el seu copilot: “t’oblides una mica de la navegació i serà una experiència maca. Intentarem quedar dins el Top 15, si som constants i tenim bon ritme ho podem aconseguir”.

Mercè Martí farà parella en buggies amb la copilot neerlandesa Lisette Bakker dins l’estructura del CMR Group Women Dakar Team. La santfeliuenca explicava a La Fosbury que ha volgut evolucionar amb el canvi d’estructura: “X-ride és una escuderia important, vaig provar el buggie Yamaha al ral·li del Marroc i em vaig enamorar. Dins l’estructura d’Xride hi havia un equip femení i vam decidir fer el pas”.

Martí reconeix que tenir un any més d’experiència que al Dakar és molt rellevant: “serà un Dakar dur perquè és molt llarg, amb dunes molt grans. La preparació l’hem fet al ral·li del Marroc, va anar molt bé, vam quedar en 12a posició sent la primera dona i això ens ha donat moltes ganes d’afrontar el Dakar”.

L’objectiu és “fer Top 20, l’any passat anàvem al lloc 18è abans de l’accident i vam acabar en la 33a posició. Creiem que quedar entre les 20 primeres és possible”. I acabava dient que “és molt important donar visibilitat a projectes de dones com el nostre”.