Cada vegada més els eSports van agafant protagonisme, i els darrers en pujar al carro ha estat la NBA que va anunciar a la seva pàgina web el dijous passat la decisió d’associar-se amb la companyia de videojocs Take-Two Interactive, creadora de la popular sèrie de jocs de bàsquet “NBA 2K”, per convertir-se en la primera de les quatre principals lligues d’esports professionals als EUA en tenir una lliga d’eSports pròpia. La “NBA 2K eLeague”, que és com es coneixerà la competició, s’iniciarà el 2018.
La intenció de la NBA és que la lliga electrònica segueixi el calendari de la real. D’aquesta forma hi haurà un draft pel que cada club escollirà a cinc jugadors que participaran defensant els seus colors en una temporada de 82 partits. Tot i així es vol que per començar hi hagi de 8 a 12 equips per, finalment, tenir representades a les 30 franquícies que formen ara la NBA. Tot plegat agafant-se a una realitat: “La gent ja té les seves pròpies consoles i ordinadors” ha dit a la web de la NBA Strauss Zelnick, CEO de Take-Two. així, creu que “els equips estaran totalment compromesos amb la formació de jugadors“.
Si tenim en compte els diners sembla que així serà, ja que els eSports obren una nova font d’ingressos per a la NBA, que va guanyar més de 5 mil milions de dòlars la temporada 2014/15. D’acord amb informes publicats, els ingressos dels eSports van créixer un 51% el 2016, arribant als 493 milions de dòlars, una xifra que es vol duplicar de cara al 2019 i de la que la lliga de bàsquet més poderosa del mon no es vol quedar al marge.
“Volem que sigui el més real possible“, explica Strauss Zelnick. Així, a l’igual que passa en altres lligues d’eSports, hi haurà un premi en metàl·lic per al guanyador. S’ha de tenir en compte que els tornejos de NBA organitzats actualment per 2K Sports tenen uns premis de 250.000 dòlars, mentre que el del campionat del món de League of Legends és de més de cinc milions.
Els eSports ja són una realitat a la NBA
Val a dir que alguns equips de l’NBA ja són avui en dia al món dels eSports. Els 76ers de Filadèlfia aquest passat setembre van adquirir dos equips per competir al “League of Legends”, i antigues estrelles com Magic Johnson, juntament amb els Golden State Warriors, també van invertir en un equip l’any passat, i es comenta que Kobe Bryant està mirant d’entrar al sector a través del seu fons d’inversió.
El moviment de la NBA es veu intel·ligent per obrir mercat i adaptar-se als nous temps. Com explica el comissionat de l’NBA Adam Silver: “Creiem que tenim una oportunitat única per desenvolupar una cosa especial per als nostres fans i els joves a través dels eSports.” Al 2018 veurem si és una decisió encertada.