Com han canviat les GoPro els esports extrems?

3 minuts de lectura

Abans que els bastons selfie, les muntures de pit, i les càmeres de casc entressin en joc, els esports extrems eren una mica diferents. La participació en esports extrems com el salt base i els trucs increïbles amb bicicletes resultaven convertir-se en un esforç solitari. Ara, gràcies als vídeos, molts poden compartir les seves gestes. Això, però, fa que molts amants dels esports els practiquin buscant la glòria i no per “amor” al mateix. Està clar: la invenció de GoPro i accessoris similars han canviat per sempre la nostra forma de veure els esports extrems.

Camera_category_3images_3
La GoPro és a tot arreu

La propera vegada que estiguis a la cua dels remuntadors o de peu a la part superior de la baixada, a punt de començar el descens, fes una ullada al voltant i mentalment compta quantes persones estan fent servir dispositius GoPro“, diu Paul Beard, Director Fundador de Alltracks Academy. “És realment sorprenent. Es podria dir, sens dubte, que la indústria de l’esquí i snow és el major mercat de GoPro“. Observa què hi ha de cert darrera d’aquesta declaració la propera vegada que participis en qualsevol esport extrem. Les càmeres petites d’alta qualitat estan accedint a tots els esports extrems, simplement per la seva capacitat de gravar gestes temeràries en un format d’alta qualitat. Per corroborar l’afirmació de Paul Beard una dada: la GoPro és possiblement el producte més venut de la indústria de l’esport.

Quan el mercat de les càmeres compactes va començar a apuntar al col·lapse, superat per les càmeres de telèfons intel·ligents sofisticats que portem sempre a sobre, pocs haurien predit una reaparició d’una càmera digital amb un propòsit únic“, diu Jared Newman, redactor a Popular Mechanics. “I va venir GoPro per salvar la càmera autònoma perquè faci una cosa, i la faci bé.

GoPro és un dels dispositius de tecnologia més populars fins ara, facturant gairebé 100 milions l’any. Aquesta xifra és un 87 per cent més respecte l’any anterior. Els articles relacionats amb la GoPro també eren a la part superior de la llista dels productes més venuts durant la temporada de Nadal de 2014. Sembla que tothom que practica esports extrems té una d’aquestes càmeres i els seus accessoris per recordar els seus esforços.

Els principals canvis

Gràcies a la seva popularitat, la càmera està canviant seriosament la manera de veure els esports extrems. Alguns dels canvis més importants són:

Comercialització: La GoPro ha convertit els esports extrems en una de les eines de màrqueting més útils per a les empreses. El contingut generat pels usuaris s’està convertint en un go-to per a moltes indústries dels esports. Enlloc de desemborsar milers d’euros en crear una publicitat d’alta qualitat, les empreses poden fer un premi per al millor vídeo fet amb una GoPro i estalviar en la seva comercialització. Això està animant a més aficionats, que entren al món dels esports extrems per tal de fer un vídeo “cool”.

Creant estrelles de la nit al dia: Hi ha un munt de personatges famosos a l’esport que van ser descoberts a Internet, i aquest nombre s’ha triplicat gràcies a les capacitats de la GoPro. Ara que els amants de l’esport poden participar en el vídeo i que es pot publicar immediatament a qualsevol xarxa social, és fàcil arribar a ser famós. Aquest tipus d’atenció sovint condueix a una multitud de gent que ho fa per la glòria enlloc de l’amor per l’esport, que és el que va animava abans als entusiastes dels esports extrems.

La construcció d’una base de fans en línia: Una vegada que algú ha publicat un gran vídeo i rep una gran quantitat de suport, és fàcil començar un vlog i fer créixer un grup fort de fans. Els usuaris experts en GoPro poden, ara més fàcilment que mai, tenir una vida estable de la seva passió pels esports extrems.

Renunciar a llocs secrets: Gairebé no hi ha coses que emocionin més com un “lloc secret”. Quan un vídeo s’obre pas a través del web, es pot estar segur que altres aficionats buscaran com trobar-lo.

El futur de GoPro i els esports extrems

Amb vendes superiors tant aquest any com el darrer, la GoPro no desapareixerà aviat. Creixerà i es convertirà en un millor producte més fàcil d’usar i productiu. El futur de GoPro té possibilitats il·limitades en la producció de vídeo i, actualment, estan buscant expandir el seu mercat als vídeos panoràmics, crear un ecosistema, diferenciar-se de la seva competència i anar més enllà del mercat dels esports per a càmeres GoPro. Tot i que és probable que arribar a un públic més ampli, GoPro no deixarà la indústria de l’esport. Els amants dels esports extrems continuaran gaudint dels beneficis de les tecnologies de GoPro per exhibir gestes increïbles i preservar records. El futur només apunta millores per als amants de l’esport, així com la resta dels mortals.

Larry Alton / Ground Report

Imatges: GoPro