Quan el motociclisme es porta a la sang un no llença fàcilment la tovallola. Això és el que ha demostrat una vegada més el pilot manresà Toni Elías, que amb 33 anys i després d’un hivern incert, sense ningú que apostés per ell, tindrà ara l’oportunitat de demostrar que encara li queda molta corda al MotoAmerica, el campionat nord-americà de Superbikes. L’equip oficial Yoshimura Suzuki l’ha triat per reemplaçar al lesionat Jake Lewis. Així, Elías està fent ja la pretemporada, debutarà del 8 al 10 d’abril al Circuit de les Amèriques, a Austin, i mentre duri el temps de baixa de Lewis podrà ensenyar als nord-americans que és molt més que un pilot reserva. De fet, el del Bages ja s’ha mostrat disposat a quedar-se als EUA per seguir la seva carrera si algú li dóna la oportunitat.
La participació al campionat MotoAmerica serà una nova experiència en la llarga carrera de Toni Elías, que va debutar en el motociclisme professional el 1999, participant en les tres proves del Campionat del Món de 125cc que es van disputar a l’Estat espanyol. L’any següent ja va competir durant tota la temporada i el 2001 va quedar tercer de la classificació general. El 2002 va pujar a la categoria de 250cc, on va aconseguir també un tercer lloc i dues quartes posicions a la general en tres temporades. El 2005 va ser l’any del salt a MotoGP. Elías encadenaria cinc temporades consecutives a la màxima categoria del Mundial, en les que no va aconseguir consolidar-se definitivament entre els millors. Tot i així, el 2009 va guanyar la seva primera i única cursa a MotoGP en aquell recordat frec a frec amb Valentino Rossi al circuit d’Estoril.
El 2010, el manresà va fer un pas enrere i va baixar a provar sort a l’estrenada categoria de Moto2. La decisió va ser del tot encertada perquè, després d’una gran temporada, Toni Elías va guanyar el primer Mundial de Moto2 amb una gran autoritat. L’èxit li va servir per pujar novament a MotoGP, on sense disposar de cap moto en condicions no va poder ni tan sols aproximar-se als resultats aconseguits en la primera etapa a la categoria. En aquests darrers anys, Elías ha anat alternant cicles en equips menors de MotoGP i de Moto2, sense disputar temporades completes i desapareixent de la primera línia del motociclisme. D’altra banda, el 2013 i el 2014 va participar també al Mundial de Superbikes, sense assolir resultats massa satisfactoris.
Veurem si Elías pot fer-se un lloc als EUA per seguir endavant amb la seva carrera sense resignar-se a la retirada. Un dels pilots catalans més destacats de les últimes dècades, segurament eclipsat pels nombrosos èxits d’altres campions de casa, vol demostrar que encara pot donar molta guerra.