Després de 20 revistes publicades en format digital sobre tot l’altre esport, la redacció decideix fer un canvi de rumb i estrenar una revista exclusivament dedicada al primer equip del Barça: «La Ronaldinho» que tindrà periodicitat setmanal.
Davant la dura competència de mitjans de comunicació dedicats en cos i ànima a donar a conèixer tot l’altre esport del nostre país, amb reportatges en profunditat, amb entrevistes tranquil·les, amb apunts històrics i amb un tractament idoni de l’esport femení, la redacció de la Fosbury ha decidit explorar noves vies en el periodisme esportiu català.
Després d’un estudi de mercat dut a terme per la prestigiosa consultoria Deloitte, hem detectat una falta preocupant de cobertura informativa del dia a dia del FC Barcelona, un equip de futbol ple d’història i que acumula molts èxits en els darrers anys malgrat la indiferència de la gran majoria de la societat catalana. Farts de veure per tot arreu les cares dels esportistes més mediàtics del nostre país, com ara Laura Orgué, Gerard Descarrega, Juli Giner, Marta Barrufet, Sebastian Mora, Núria Vilarrubla, Anna Cruz o Nacho Armillas (protagonistes dels darrers podis de La Fosbury), el nou repte servirà per donar a conèixer un equip de futbol que compta amb un pressupost limitat.
Seguiment inclús fora dels terrenys de joc
El nou repte il·lusiona als redactors de La Fosbury, que han admès que el canvi de rumb els obligarà a treballar a fons per conèixer millor la realitat de l’equip culer. Però no només és això: l’aposta de «La Ronaldinho» també passa per fer un seguiment constant de l’equip, introduir tècniques de minut i marcador per a afavorir la immediatesa i saber què els passa als jugadors fora del terreny de joc, en la seva vida privada. El director, Cugat Comas, ja ha avançat el contingut de la primera editorial: «Tractarà sobre els possibles fitxatges de l’equip durant el mercat d’hivern, un tema que perfectament pot ocupar el 80% de l’espai de la revista en el seus primers 4 números».
1 milhão O AMOR TÁ AÍ !!! 👏👏👏👏👏 Boas festas a todos, Deus abençoe a todos ! https://t.co/UeVjh9dYC3 pic.twitter.com/5eCq2AdVRQ
— Neymar Jr (@neymarjr) 26 desembre, 2015
«La Ronaldinho», que sortirà el proper 1 de gener, també serà un repte econòmic. Ho explica Àlex Gomà, coordinador del nou projecte: «Durant aquests primers dos anys La Fosbury ha estat una mina econòmica, parlant en plata. Des del principi l’aposta per tot l’altre esport va comptar amb desenes de patrocinadors interessats en publicitar les seves marques al costat dels millors esportistes del país. Molts d’ells ens han fet saber que l’aposta pel Barça els genera incertesa i ja n’hi ha 7 que han decidit deixar d’anunciar-se. Haurem de fer equilibris a la redacció i probablement haurem de rebaixar els nostres sous, potser massa elevats, i els dels col·laboradors».
Però el nou projecte és tan il·lusionant que, malgrat les dificultats econòmiques, també compta amb el suport dels col·laboradors. És el cas de Francesc Gómez, que fins ara s’encarregava d’aportar els seus coneixements del món del Rugby: «Per fi podré deixar de seguir un esport com el rugby, ple de joc brut i de falta de noblesa. Seguir un equip amb els valors que transmet el barça és un somni per a mi».
A partir del proper 1 de gener els 2 productes periodístics que fins ara havien format part del projecte (La Revista mensual Fosbury i el Fosbudiary) quedaran supeditats a les necessitats de la revista «La Ronaldinho». La redacció considera que davant l’enorme seguiment mediàtic que generen els esportistes, els clubs i les competicions de tot l’altre esport arreu dels Països Catalans és absurd continuar amb La Fosbury, però s’ha pres la decisió de mantenir com a mínim el Fosbudiary en marxa per evitar la fuga massiva d’anunciants.
Cal ser valents
La redacció convida els lectors a ser valents i provar les virtuts del nou model periodístic que oferirà «La Ronaldinho». Ho explica Víctor Núñez: «Som conscients que els aficionats a l’esport estan molt interessats a descobrir la relació entre l’esport i la societat, la cultura, la història o el territori, però convidem tothom a abandonar les lectures fàcils i endinsar-se en el safareig, el resultadisme i els tòpics de roda de premsa. Cal sortir dels nostres espais de comoditat!».
L’aposta per «La Ronaldinho», qualificada de temerària en alguns dinars de nadal entre les famílies dels redactors, començarà el proper 1 de gener amb un especial sobre el primer entrenament de l’any.