Imagineu-vos la mà somiada. Un as de cada, no? Doncs el pòquer de l’any 2020 al Circuit de Catalunya no té piques ni cors, ni espases ni bastos. Té les quatre principals proves del món del motor. La novetat són les Superbikes però s’hi mantenen la Fòrmula1, el Mundial de Motociclisme –MotoGP, Moto2 i Moto3– i el de ral·licròs. Si a cada conclave cal estar pendent dels periodistes vaticans, la primícia d’una bona nova com aquest pòquer de motor a casa nostra havia de dur el segell del veterà Josep Lluís Merlos. Ell ho va avançar a l’Ara. I dimarts es feia públic. La mà és guanyadora. Aquí no hi ha escala de color.
https://www.youtube.com/watch?v=i21bzdhvkss
Les motos que tu pots conduir
La gran gràcia del Mundial de Superbike és que és la màxima competició internacional de motos de sèrie, és a dir, les patums que corren condueixen un model que és a la venda al mercat i no l’obra d’enginyeria ‘ad hoc’ de Marc Màrquez, per posar un exemple. Són les convencionals dutes al límit.
Entre això i el sistema de competició, a dues carreres per cap de setmana i la importància que té sempre la Superpole de cadascuna, es pot dir que l’espectacle val molt la pena. És una MotoGP una mica més d’anar per casa. Més propera. Molt més popular en alguns països.
L’alegria del pòquer a la mà
Joan Fontserè, Director General del Circuit de Barcelona-Catalunya estava eufòric a l’acte de presentació de l’acord que permet l’arribada de WorldSBK a l’asfalt de Motmeló:
https://www.youtube.com/watch?v=VDNxT9UpyNE
Ricard Cardús, portaveu de Gemocat, va explicar que els organitzadors volen “que el cap de setmana del 18 al 20 de setembre sigui una autèntica festa per a l’afeccionat amb esdeveniments i activitats al voltant de la prova; hi haurà un límit de 30.000 entrades a fi de poder oferir una experiència exclusiva al públic”. “Esperem que el Round WorldSBK de Catalunya es converteixi en un clàssic en l’agenda de l’afició”, va afegir.
Que comenci la partida!