Loeb – Ogier, el gran duel del mundial de ral·lis

2 minuts de lectura
Després que el Dakar estrenés el curs, els ral·lis comencen la temporada de la regularitat amb la celebració del Campionat del Món de Ral·lis.

Mònaco acull com cada any la primera cita del mundial de ral·lis amb el famós i històric ral·li de Montecarlo convertit en una icona capaç de ser el leit motiv d’un còmic d’èxit. Una cita sempre espectacular per les carreteres revirades d’un petit estat acostumat a transportar la seva opulència econòmica al món de l’esport d’elit.

Enguany Montecarlo dona el tret de sortida d’una de les edicions més esperades dels últims anys. Després de sis anys marcats pel domini de Sebastien Ogier després de l’intractable reinat de Sebastian Loeb, arriba el duel més esperat de tots entre els dos pilots que s’han repartit tots els títols del mundial en els darrers quinze anys. Loeb contra Ogier, o el que és el mateix, el duel entre els dos pilots amb més victòries de la història del campionat del món.

Sebastien Loeb, a punt per córrer

No serà, però, un duel directe sense alternatives al capdavant de cada cursa. Loeb torna a la càrrega després de sis anys d’absència i d’un retorn puntual el curs passat amb una victòria inesperada al Ral·li de Catalunya que li va fer entrar el cuquet de recuperar els seus anys de glòria al circuit. Malgrat el seu retorn amb Citroën l’any passat, Loeb torna al mundial de la mà de Hyundai amb un rendiment que serà una incògnita i que, a priori, no comptarà per la lluita per la general. El cert és que Loeb ha confirmat la seva participació en només sis de les catorze proves del mundial i més aviat la seva funció sembla encaminada en endur-se tantes victòries parcials com sigui possible i ajudar els coreans a guanyar el mundial de marques.

El duel entre Loeb i Ogier, doncs, serà espectacular però cada pilot perseguirà objectius diferents. El vigent campió del món busca el seu setè títol consecutiu amb canvi de cotxe inclòs: abandona el Ford de l’any passat per tornar a Citroën, on va créixer a l’ombra de l’alsacià ja fa uns quants anys. Si guanya aconseguiria una autèntica proesa que és endur-se el títol amb quatre marques diferents i sembla obstinat en aconseguir-ho. Malgrat els sis anys de triomfs consecutius, darrerament no ho ha tingut fàcil amb victòries força ajustades a la general. En aquest sentit, Thierry Neuville des d’Hyundai i Ott Tänak des de Toyota semblen dos pilots preparats per passar-li la mà per la cara si no s’adapta ràpidament al seu Citroën.

Loeb, a Montecarlo / WRC

El català Nil Solans, campió del mundial júnior el 2017, treballa per tornar a competir a la segona categoria del mundial. Pas a pas.