La motivació per fer esport s’acaba avui Strava assegura que els propòsits esportius de l'any duren fins al quart dijous de gener

Potser formeu part d’un equip i esteu en ple curs esportiu. Potser no practiqueu esport i mai heu tingut cap motivació en posar-vos a córrer. Però si sou dels que feu propòsits en positiu per estrenar l’any i en ple brindis de cap d’any vau anunciar a viva veu que aquest any sí, que el 2019 us posaríeu en forma i incorporaríeu l’esport a la vostra vida quotidiana, heu de saber que és força comú que avui dijous 24 de gener us faci tanta mandra sortir a córrer, anar a nedar o agafar la bicicleta que preferiu quedar-vos a casa.

Sembla una afirmació a la babalà però això és el que exactament es desprèn d’un estudi d’Strava que per segon any consecutiu constata amb dades que a l’estat espanyol el quart dijous del mes de gener és el dia en què el nombre de gent que surt a fer esport comença a baixar considerablement.

La xarxa social per a esportistes ha analitzat les dades de tots els seus membres i amb més de 625 milions d’activitats analitzades arreu del món (36 milions a l’estat espanyol) ha publicat unes conclusions interessants que reflecteixen la dificultat de mantenir la motivació activa per a continuar practicant esport de forma habitual durant tot el curs. Curiosament, la data oficiosa per deixar de fer esport canvia en funció del país i a França, per exemple, el declivi ja va començar el passat dimecres 16 de gener.

Què podem fer per mantenir la motivació intacta?

Strava proposa cinc mecanismes que ajuden a seguir fent esport a partir de l’anàlisi de les activitats de les persones que pengen les seves activitats a la xarxa social:

1) Establir un objectiu

El 94% dels atletes que entrenen amb un objectiu entre cella i cella es mantenen actius 9 mesos més tard.

2) Unir-se a un club

Formar part d’un club també ajuda a mantenir la perservança. Els esportistes que en formen part són tres vegades més actius que la resta.

3) Practicar més d’un esport

L’activitat creix el doble quan es combinen diferents tipus de modalitats esportives. Els multiesportistes van pujar més de quinze activitats al mes el 2018 davant les sis i pico del que únicament sortien a córrer o bé feien ciclisme.

4) Fer esport en espais coberts

L’esport d’interior ajuda a mantenir-se actiu especialment davant les inclemències meteorològiques. Un 323% més d’activitats que els que únicament practiquen esport a l’aire lliure

5) Esport en grup

Formar part d’un grup també ajuda a mantenir-se actiu, amb activitats que duren un 10% més i que recorren un 21% més de distància.

La Fosbury 32 mira al futur!