El propi RACC ha fet l’anunci i ho empara tot en una estratègia per fer més fort un esdeveniment que concentra milers d’espectadors. La decisió de “saltar-se” el 2020 és consensuada entre l’entitat automobilística i la FIA i comporta que es donin per segures les edicions dels dos anys següents. Així Catalunya tria torn el primer del nou sistema de rotació que la dia ha establert de les proves del mundial de ral·lis per donar entrada a nous països organitzadors.
Aquest any sí
Poques dites tan nostrades com “L’aquest any sí” poden servir per acompanyar la notícia. El 55è Ral·li d’Espanya-Rally RACC Catalunya-Costa Daurada –que és com es fa dir oficialment l’artefacte– es disputarà del 24 al 27 d’octubre i podria veure com encara concentra més públic que coneguent la rotació vulgui aprofitar l’ocasió.
Continuïtat garantida
El RACC, organitzador oficial de la prova des de fa 55 anys (les últimes 29 edicions integrada al Campionat del Món), ha signat un acord amb el promotor del WRC que garanteix l’organització de la prova puntuable per al mundial el 2021 i 2022.
Per al RACC, en el context de rotacions que s’aplicarà a partir d’ara i que afectaran a tots els països organitzadors, garantir la celebració durant dos anys és un fet positiu que permet començar ja a treballar a fons amb aquest horitzó.
El RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, Rally de España, va generar el 2018 un impacte econòmic en el territori de prop de 50 milions d’euros, va comptar amb més de 192.000 espectadors, un 15% arribats de l’estranger, i va transmetre la imatge del país a 93 milions d’espectadors de TV de tot el món, segons explica el propi organitzador que ho valora assegurant que “el Ral·li porta així al nostre territori la màxima visibilitat a nivell mundial i contribueix de manera important a generar una gran reputació d’excel·lència organitzativa i projecció internacional”.