Laia Sanz canvia la moto pel cotxe al Dakar 2022

2 minuts de lectura
Després d’uns quants anys expressant la voluntat de fer un canvi de categoria, el 2022 Laia Sanz viurà una nova experiència en la seva dotzena participació al Ral·li Dakar.

Durant la meva trajectòria esportiva sempre m’ha agradat sortir de la meva zona de confort. Ara afronto una nova aventura“. Les paraules d’una de les esportistes de referència al nostre país defineixen a la perfecció les ganes de Laia Sanz de provar-se sempre en noves disciplines. En un 2021 marcat pel seu retorn als orígens, proclamant-se campiona del món de trial i també d’enduro després d’una bona pila d’anys en què les dues disciplines havien quedat fora del seu intens calendari, la del Baix Llobregat ha confirmat aquest dijous el seu salt a la categoria de cotxes per afrontar el Dakar 2022.

Tot i que la decisió ja feia temps que estava presa i era de domini públic, Sanz ha detallat avui els motius del seu salt a les quatre rodes enrolada en un dels millors equips dels darrers anys:

“Després d’onze edicions amb la moto, crec que he aconseguit coses que no hauria imaginat abans de participar en el meu primer Dakar. Han sigut grans resultats, vivències molt bones, però també dures, i crec que per molts motius era el moment de fer un canvi. La nova aventura serà amb un cotxe, amb un Mini 4×4 de l’equip X-raid i em fa molta il·lusió. Crec que aquest vehicle em dona plenes garanties de no tenir problemes, de fer un bon debut, i sobretot, d’intentar acabar el Dakar, aprendre el màxim possible i fer-ho també de la millor manera possible”.

Laia Sanz afronta aquesta nova etapa amb el suport d’un altre motorista que coneix perfectament el Dakar. L’italià Maurizio Gerini, de 36 anys i amb quatre participacions al ral·li que ara es disputa a l’Aràbia Saudita, exercirà de copilot de la catalana, que assegura que “té força experiència en moto i és molt bo en navegació“. Aquest duo debutarà en una gran competició internacional del 6 a l’11 de desembre, al Ha’il International Rally ubicat al mateix país que acollirà un mes després el Dakar. La prova és puntuable per a la copa del món de Cross Country i ha de servir de test de cara al gran objectiu:

“Esperem començar a compenetrar-nos i sumar quilòmetres junts, que seran molt importants per arribar amb una mica de rodatge a la línia de sortida el proper 1 de gener. Aquesta prova es disputa en una zona i un terreny similars als que ens trobarem al Dakar i és per això que hem triat fer el debut allà”.

Aquest 2021 Laia Sanz ja ha virat la seva preparació habitual cap als cotxes, debutant el mes de febrer al volant d’un buggy a la Baja Dubai (amb Lucas Cruz de copilot) i participant després a les cites del campionat Extreme E al costat de Carlos Sainz. Tota aquesta experiència, que inclou un podi en aquest darrer circuit, serveix per a plantejar el Dakar 2022 amb la convicció d’estar preparada per viure el Dakar des d’una altra perspectiva. Sens dubte, les expectatives són altes per a una pilot que ha estat capaç de fer un Top 10 a la general absoluta en motos, que ha guanyat totes les edicions que ha disputat fins ara en categoria femenina i que als èxits del Dakar hi suma 20 títols mundials en trial i enduro.