Ja fa 10 anys que Isidre Esteve va patir l’accident que li va provocar una lesió medul·lar. Més enllà del procés d’adaptació vital a la nova realitat, el pilot d’Oliana va decidir tornar a competir amb un automòbil adaptat i va tornar a córrer el Dakar com a copilot el 2009 en una experiència amb conseqüències físiques més que notòries: Esteve va patir dues úlceres per la duresa de la competició que el van obligar a tornar a passar pel quiròfan. El pilot català va restar inactiu durant un any i mig.
Des d’aquell moment han passat un munt de coses: el llançament de la Fundació Isidre Esteve, el retorn a la competició, les victòries al campionat estatal de ral·lis tot terreny de buggies i l’anhelat retorn al Dakar, el passat mes de gener, amb l’objectiu de tornar a gaudir de la competició en què va quedar-se a un sol pas de pujar al podi absolut l’any 2001 i també el 2005 dalt de la moto.
Si el 2017 l’objectiu era tornar al Dakar i el resultat final va ser un 34è lloc a la general (quart a la seva categoria), el repte es redobla per a l’edició del 2018. Isidre Esteve ja dóna per feta la viabilitat del coixí intel·ligent després de l’experiència viscuda fa 11 mesos i se centra en millorar esportivament i ser encara més competitiu. Ara la fita no passa, només, per acabar el Dakar, sinó per seguir el ritme dels millors: “l’objectiu final és acabar al top 20. Estic preparat per tornar a competir de veritat“.
Les sensacions d’Isidre Esteve
En l’acte de presentació del projecte dakarià del proper mes de gener el pilot català s’ha mostrat optimista i convençut de les seves possibilitats al costat del copilot Txema Villalobos i de la preparadora física Lidia Guerrero, després de fer un cop d’ull a les experiències viscudes en els darrers anys: “no ha estat fàcil arribar fins aquí, però crec que estem seguint el camí correcte. Ara és el millor moment, quan ja tens la cursa a tocar. Després de l’accident vaig dubtar, és clar. Vaig tornar a la competició però no em sentia realitzat. Volia ser competitiu i per fi ho hem aconseguit”.
Esteve, a més, ha reconegut que el complicat recorregut d’enguany és un al·licient més abans de començar el ral·li més dur del món:“Ens sobra il·lusió per afrontar un Dakar que serà encara més dur i difícil i comptem amb un equip humà i tècnic molt competitiu” i ha recordat que la preparació dels darrers mesos ha permès comprovar el bon rendiment del vehicle, especialment al Marroc o a la Baja Aragón.
En una setmana marcada per la presentació del projecte dakarià, Repsol, la marca que exerceix de patrocini principal de l’equip, ha llançat a les xarxes un vídeo per explicar les sensacions d’Esteve més enllà del Dakar, fent un cop d’ull a la tasca de la seva fundació.