La Generalitat reconeix que s’han de resoldre els greuges que afecten el món de l’esport

1 minut de lectura
Aquest dijous diferents responsables de la Generalitat de Catalunya es van reunir la Plataforma Ja n’hi ha Prou, per afrontar la delicada situació de l’esport català i les seves reivindicacions.

En el transcurs de la trobada, celebrada de manera virtual, els representants del Govern de la Generalitat van reconèixer que s’han de resoldre els greuges que afecten el món de l’esport. Concretament, la Consellera de Preisdència Meritxell Budó va afirmar que “cal treballar per resoldre les anomalies i contradiccions que hi ha hagut en aquest sector, perquè és de justícia equiparar, per exemple, l’esport escolar i el federat perquè estem causant un greuge”. Des de la plataforma Ja n’hi ha Prou esperen ara que aquest compromís “sigui una realitat i no es quedi en només una promesa electoral”.

La reunió va comptar amb la presència de la citada consellera de Presidència, Meritxell Budó; Gerard Figueras, secretari general de l’Esport i de l’Activitat Física (PRE); Marc Ramentol, secretari general de Salut (SLT); Josep Maria Argimon, secretari de Salut Pública (SLT); Natàlia Garriga, directora de Serveis del Departament de la Vicepresidència, i Antoni Massegú, director dels Serveis Territorials del Departament de la Presidència a la Catalunya Central.
s’obre la porta a la tornada de les competicions entre finals de febrer i inicis de març

A la reunió, tant des de la secretaria general de l’Esport (Gerard Figueras) com des de Salut (Marc Ramentol) van mostrar-se partidaris que a partir del 22 de febrer es puguin anar obrint finestres que donin oxigen a l’esport, sempre que la situació sanitària ho permeti. Una postura que dona força a la possibilitat de que les competicions esportives tornessin entre finals de febrer i principis de març. Ramentol va valorar positivament la trobada tot posant de relleu que “la interlocució amb el sector ens ha d’aportar coneixement a l’hora de prendre decisions”.

Per la seva part, la Plataforma Ja n’hi ha Prou ha valorat que no només es tingui en compte una part del sector, sinó que s’escolti també la veu de l’esport de base i amateur, que és el que representa aquesta plataforma. Creuen que és “transcendental que el Govern hagi reconegut que amb les mesures preses han generat greuges vers l’esport i situacions incomprensibles de discriminació entre esportistes” i esperen que es compleixi el compromís de fer real aquesta igualtat de drets de nens, nenes i joves esportistes sigui quina sigui la seva llicència (federada o escolar).