Aprofitant la celebració d’aquesta singular diada, aquest matí el Consejo Superior de Deportes (CSD) ha acollit l’acte de presentació oficial de la campanya #paraemojis. Iniciada fa tot just dos mesos, la campanya té per objectiu central aconseguir que les grans companyies de missatgeria instantània incloguin emojis i stickers que representin l’esport paralímpic per tal que qualsevol persona d’arreu del món pugui fer-ne ús i s’habituï a una realitat diària per a milers de persones que practiquen i segueixen l’esport adaptat.
Amb més de 700 emojis existents en l’actualitat, l’esport té una presència destacada amb múltiples icones de disciplines diverses, ja sigui en categoria masculina o femenina i amb diferents colors de pell. Malgrat tot, cap d’ells representa a l’esport practicat per persones amb discapacitat. Per aquest motiu una campanya forjada a l’estat espanyol ha treballat en el disseny de 28 emojis de l’esport paralímpic amb l’objectiu que la proposta rebi un ampli suport popular i que s’estengui arreu del món a través dels diferents comitès paralímpics nacionals i de les organitzacions i empreses que donen suport a l’esport adaptat.
El vídeo de la campanya
Dos mesos i 380.000 suports
La campanya #paraemojis va començar el passat 8 de maig amb el lideratge de l’empresa Liberty Seguros i de dos dels esportistes paralímpics més reconeguts del nostre país. Ricardo Ten, medallista als Jocs en 7 ocasions en natació i actualment un dels pesos pesants del ciclisme adaptat, i David Casinos, que també ha començat a tastar el ciclisme després de proclamar-se campió paralímpic en quatre Jocs diferents entre el 2000 i el 2012, van llançar a les xarxes els primers missatges de la campanya i van ser els impulsors d’una recollida de signatures a la plataforma Change.org per promocionar els 28 emojis de l’esport adaptat. Amb 3.250 firmes assolides fins avui, el dia en què la campanya es vol començar a viralitzar també des de les institucions, el que sorprèn és l’impacte que la campanya ha tingut durant aquests dos mesos a les xarxes.
Des del 8 de maig s’han publicat a les xarxes socials més de 380.000 comentaris amb l’etiqueta #paraemojis amb esportistes de primera fila sumant-se a la iniciativa des del primer moment i reiterant la necessitat d’aconseguir un llenguatge inclusiu a UNICODE (l’organisme que gestiona els emojis a nivell mundial) abans que comencin els Jocs Paralímpics de Tòquio de 2020.