//

Quan placar torna a ser un plaer

4 minuts de lectura

Ha començat la temporada NFL, el que vol dir que ja és aquí, també, l’edició d’enguany del joc de futbol americà d’EA Sports: el Madden 24. Després d’un mes per provar tots els seus modes de manera més extensiva, aquestes son les nostres conclusions de l’última edició del videojoc de la pilota ovalada. 

Partim de la base que qualsevol joc de franquícia esportiva anual, l’interès rau en les novetats respecte l’edició anterior –Madden 23- on, el més destacat, va ser la incorporació del sistema de passades més complex. Avançant-nos a la ruta dels receptors en força i tècnica. Una novetat que resultava força complicada de dominar. 

En aquest sentit és important parlar de les novetats respecte el seu motor d’animacions FieldSENSE i l’evolució del Skill Based Passing 2.0, centrat en els quarterbacks, les passades i les recepcions, i el Hit Everything 2.0, centrat en la millora dels placatges. 

Quarterbacks malabaristes 

En aquest sentit, l’evolució del control de passades crec que es torna més intuïtiu pel jugador, facilitant una experiència més immersiva sense renunciar a buscar un major realisme en el control de les accions. 

Dit això, també és cert que la incorporació de passades creatives, també generen realisme a la simulació. No tots els quarterbacks passen igual i la capacitat d’improvisació ajuda a gaudir més dels partits, permetent augmentar de manera elevada -i sobretot a les end zones- la espectacularitat del joc.

 

També les recepcions han millorat molt, amb la capacitat de veure’n de més acrobàtiques i complicades. Més difícils de defensar, però no deixa de ser un reflex de la competició on, cada setmana, el percentatge de recepcions acrobàtiques o molt complicades és molt més elevat que si mirem la lliga pocs anys enrere. 

Fins i tot en la intel·ligència artificial el joc es veu més realista, demostrant que la millora de la versió 23 a la 24 és un salt, al meu entendre, bastant important. 

Espectacle de placatges 

Aquí, el nou Madden, m’ha sorprès gratament: la varietat, la física i el realisme dels placatges que ara es poden experimentar és espectacular. Abans, semblava que cada placatge era una repetició del mateix moviment, però ara, cada situació de placatge es desenvolupa de manera diferent. Poder veure com els jugadors es mouen, ja sigui amb força o agilitat, en funció del context del joc és impressionant.  

Sobretot es fa evident en els placatges a camp obert, ja siguin obra de defensive backs o linebackers, més que la lluita entre línies ofensius i defensius a la caça del quarterback. En definitiva fa molt més divertit jugar en defensa, molt més que en edicions anteriors, amb un grau d’immersió digne d’elogi. 

Finalment, remarcar la major varietat. Segons els desenvolupadors s’han inclòs fins a 1700 noves animacions defensives. Òbviament no he estat capaç de comprovar-les totes però sí que puc assegurar que, també pel que fa a les accions de la intel·ligència artificial és sent molt més realista malgrat que, en ocasions, el resultat no sigui favorable als nostres interessos. 

Modes franquícia i superestrella 

Les opcions de negociar aspectes de patrocinis en el modo superestrella del nou Madden són definitivament una adició positiva. El poder forjar acords amb marques comercials i de patrocini proporciona una sensació més completa de la vida de la súper estrella que t’has creat, afegint immersió i una capa que s’havia trobat a flatar en edicions anteriors.  

No obstant, trobo que el fet que el mode comenci directament al draft i a la combine i no en l’etapa de college és una oportunitat perduda. Iniciar des del college hauria permès una narrativa més completa i emocionant, permetent als jugadors forjar el seu camí des de la universitat fins a la NFL. Malgrat això, les opcions de patrocini en el Madden representen un pas positiu cap a una experiència de joc més rica i realista. 

Pel que fa al mode franquícia del Madden 24, destacaria la capacitat de reestructurar contractes, la qual cosa afegeix una dimensió estratègica vital. Aquesta opció permet als jugadors prendre decisions financeres crítiques per mantenir els seus jugadors estrella i gestionar millor el pressupost de l’equip.  

A més, l’augment de la dificultat per signar agents lliures és un canvi benvingut. Això reflecteix més fidelment el repte que els equips de la vida real enfronten quan intenten atreure talents nous. Aquesta dificultat addicional obliga els jugadors a prendre decisions ponderades i estratègiques sobre com gastar els recursos disponibles. Tot i que encara queda lluny del que realment viu un GM a l’NFL 

Mode on-line “crossplatform” 

La capacitat del Madden 24 de permetre partides en línia entre diverses plataformes, encara que estigui limitat a consoles d’última generació i PC, és un pas endavant a l’hora d’atendre una reclamació històrica dels jugadors de la franquícia d’EA Sports. Aquesta característica és, sense dubte, una fita que no només enriqueix l’experiència de joc, sinó que també fomenta la unió entre jugadors de tot el món. 

Per fi no farà falta que tots els teus amics tinguin la mateixa consola per poder fer partides entre ells i apuntar-se a una lliga virtual. Que Madden sigui crossplatform és una de les millors notícies que podíem haver rebut en aquesta versió 24. 

Madden Ultimate Team 

Entrem en el que, per alguns, és l’element clau de la franquícia i el que permet mantenir interacció on-line amb el joc més enllà de la temporada i el mode franquícia. Enguany, crec que el fet més destacat, com en altres aspectes, és la possibilitat de poder jugar entre plataformes (d’última generació) i PC. Malgrat que després el mercat sí que no estigui disponible entre totes elles, fa l’experiència molt més àmplia. 

En definitiva, el salt del Madden 24 des del 23 és una salt que val la pena fer. És habitual que en franquícies que surten anualment aquesta sigui la gran pregunta que es facin els jugadors donat, en part, pel gra preu d’aquest videojocs. Del 22 al 23, no vaig tenir la sensació que fos necessari. Amb le 24, per fi, l’experiència torna a valdre la pena.