Un ral·li per l’eficiència energètica

2 minuts de lectura
Lluny del model de ral·lis clàssic que premien la velocitat i la destresa al volant a l’hora d’afrontar revolts impossibles, desnivells sobtats i canvis de superfície, Som Mobilitat proposa per segon any consecutiu un ral·li diferent a les carreteres catalanes.

Aquest dissabte 22 de setembre Rubí va ser la ciutat de sortida de la segona edició del Ral·li Som Mobilitat. La cooperativa del mateix nom és l’organitzadora d’una prova que enguany ha comptat amb 17 vehicles participants (16 cotxes i 1 moto) amb un objectiu comú: difondre el potencial de la mobilitat elèctrica i lluitar per un premi basat en l’eficiència energètica. Amb un temps límit per cobrir el recorregut entre Rubí i Mataró, els participants havien de fer una conducció el més eficient possible en termes energètics per aspirar a la victòria final.

Els vehicles, més enllà del “dorsal” que els acreditava com a participants al ral·li, no eren ni de bon tros cotxes de “competició”. Com a mínim, no de les competicions habituals del món del motor. Sí que compartien, però, un denominador comú: eren vehicles elèctrics i tots ells havien d’estar habilitats per consultar el consum de la bateria. El motiu era de pes: l’element que determinava la classificació entre els vehicles que entraven dins el temps marcat per l’organització era el consum de bateria. Com menys consum realitzat, més opcions de victòria. Només hi havia una altra variable que calia tenir en compte: els cotxes amb més persones eren bonificats per premiar l’eficiència per ocupació de vehicle.

DnsgWOeX0Ao4rqS

Som Mobilitat deixa molt clar els motius d’organitzar un ral·li tan singular com aquest, que es va celebrar per primera vegada el 2017 entre Mataró i Olot:

Estem acostumats a veure esdeveniments esportius del motor on es prioritza la velocitat i la resistència dels vehicles. Som Mobilitat estem treballant en un canvi de model de mobilitat que aposta decididament per una mobilitat més sostenible i això passa per trencar barreres i començar a pensar en la mobilitat des d’un altre enfocament. Per què no premiar els vehicles més eficients? Per què no aparcar la combustió i fer el pas cap a una mobilitat elèctrica amb renovables? Per què no organitzar un esdeveniment on es premiï l’eficiència energètica i el mínim consum?

Rubí s’endú el triomf

Amb un recorregut que va transcórrer per Castellisbal i Santa Perpètua de Mogoda (amb dues parades als punts de recàrrega elèctrica d’ambdós municipis), la prova va finalitzar a Mataró. Després d’analitzar les dades, els organitzadors van anunciar que el guanyador era l’equip del grup local de Rubí. El premi? 100 hores de mobilitat elèctrica amb els cotxes de la cooperativa a distribuir entre els membres de l’equip.

Dnsm4kiWwAA8-eE