La 4a edició del mundial de ral·licròs comença a Montmeló. Sebastian Loeb, preparat per plantar cara a Mattias Ekström
Fa només quatre anys la Federació Internacional d’Automobilisme va crear un nou circuit mundial per afavorir l’espectacle en el món del motor. Amb poc temps i molts encerts, el mundial de ral·licròs ràpidament ha captivat als aficionats i els millors pilots de ral·lis del món. Una aposta d’èxit que torna a Barcelona l’1 i el 2 d’abril. Aquest cop, per obrir la temporada més apassionant de la seva curta història.
El Circuit de Catalunya es transforma i adapta poc més d’un quilòmetre que els cotxes triguen una mica més de 45 segons en completar. Amb algun petit salt a mig recorregut i amb la doble opció de revolt final (el traçat curt o la “joker lap“), els avançaments són constants i els pilots mostren la seva perícia en evitar les topades. L’agressivitat en la conducció és digna dels millors ral·lis del món. Aquí, però, els rivals competeixen al mateix moment.
Les proves de ral·licròs combinen l’asfalt (60%) i les zones de terra (40%) en circuits curts i explosius
El continent europeu continuarà essent la principal referència del mundial, que consolida les 12 proves anuals fins al mes de novembre, quan Sud-Àfrica serà l’escenari de la lluita final per la general. Cada cita compta amb rondes classificatòries i la màxima intensitat possible quan arriben les semifinals i la final.
Sebastien Loeb vol guanyar el mundial
Després d’un primer any d’adaptació al món del ral·licròs, el pilot alsacià que va dominar amb mà de ferro el mundial de ral·lis ja està a punt per brillar. El 2016 va guanyar a Letònia i va començar a mostrar el seu talent en la conducció del cos a cos amb el seu Peugeot. El suec Mattias Ekström, defensor del títol que va assolir amb gran solvència el 2016, parteix com a màxim favorit. L’any passat va guanyar quatre curses i va demostrar que els Audi també podien vèncer en ral·licròs.
Més complicat ho té, a priori, Peter Solberg. El noruec, guanyador de les dues primeres edicions del mundial, inicia una nova etapa a Volkswagen i probablement pagarà car els inevitables primers mesos d’adaptació. Sigui com sigui, la competició és prou oberta perquè qualsevol dels seus rivals (des dels Hansen fins a Block) donin la sorpresa, ja d’entrada, al Circuit de Catalunya. L’espectacle és a punt de començar.