Comença la temporada de Moto GP amb 18 pilots de casa nostra Prèvia del circuit mundial de motociclisme

Fa pocs mesos que vam dir adéu a una temporada de MotoGP que va servir, entre d’altres coses, per demostrar que Marc Márquez segueix disparat com un coet a trencar el rècord de campionats a la categoria i per dir adéu a Dani Pedrosa, després de divuit temporades al Mundial de motociclisme.

Ja hi tornem a ser per encetar una temporada novament farcida de pilots de casa. Divuit pilots, alguns d’ells molt experimentats i amb opcions al títol i d’altres que tot just comencen la seva carrera. Repassem les tres categories.

MotoGP: Hi haurà lloc per algú més que Márquez?

És a la màxima categoria on gaudirem de més representants. 9 pilots, encapçalats per Marc Márquez, que no tindrà altre objectiu que cercar el sisè campionat de MotoGP per apropar-se encara més als 7 títols de Valentino Rossi i als 8 de Giacomo Agostini.

El de Cervera tindrà ben a prop a un dels candidats a prendre-li el tro. Jorge Lorenzo serà el seu nou company a l’equip oficial d’Honda. Amb aquest fitxatge, Lorenzo haurà corregut ja per les tres grans formacions oficials de la categoria (Yamaha, Ducati i Honda). Després de dues males temporades a l’equip italià, Lorenzo haurà de demostrar que encara pot competir al més alt nivell.

Lorenzo, amb els colors d’Honda

Maverick Viñales sumarà el seu tercer any a Yamaha amb l’objectiu de fer el salt definitiu, després de sumar una decebedora quarta posició la temporada passada. Caldrà veure si la moto acompanya.
Ben a prop dels grans favorits hi trobem ja a Àlex Rins. El barceloní va aconseguir una magnífica cinquena posició a la general l’any passat. Com a gran aposta de Suzuki, Rins tindrà com a objectiu guanyar per primer cop una cursa a la màxima categoria i pujar més sovint al podi.

Tot i que com a debutant en la categoria, Joan Mir acompanyarà a Rins en l’equip Suzuki. Després de vèncer a Moto3 el 2017, un any de transició a Moto2 li ha valgut ja al mallorquí per fer el salt.
Continuïtat per a la resta de pilots catalans de MotoGP. Pol Espargaró començarà la seva sisena temporada a la graella, novament a KTM, amb qui va aconseguir el seu primer podi a MotoGP en l’última cursa de la darrera temporada. Per Aleix Espargaró serà el seu novè any a la categoria. Amb la seva Aprilia intentarà millorar la 17a posició de l’any passat. Finalment, nova oportunitat per Tito Rabat, que ha aconseguit mantenir el seu lloc a un dels equips satèl·lits de Ducati per intentar recuperar-se d’una temporada 2018 marcada per una greu caiguda.

Àlex Rins, disposat a donar un nou salt endavant

Moto2: Progressió i experiència per mirar cap amunt

A Moto2 hi trobem una sèrie de pilots que ja porten acumulades unes quantes temporades al Mundial, entre aquesta categoria i Moto3. Són pilots que encara tenen marge de millora dins Moto2. És el cas d’Àlex Márquez, que ha desestimat fer el salt a MotoGP per intentar endur-se el títol de la categoria de plata, on hi sumarà ja la cinquena temporada, amb dues quartes posicions a la general els darrers dos anys.

Xavi Vierge, onzè classificat els dos últims anys i amb dos podis la temporada passada, compartirà novament equip amb Márquez amb l’objectiu d’ocupar més sovint les primeres posicions. Dotzè classificat l’any passat ho va ser el valencià Iker Lecuona, que amb una segona posició al circuit de Xest, prop de casa, va aconseguir sortir de l’anonimat de les dues primeres temporades a Moto2. La temporada 2019 haurà de confirmar aquesta millora.

Àlex Márquez, candidat al títol de Moto2

Un altre pilot valencià és Jorge Navarro. Ferma promesa a Moto3, on va ser tercer de la classificació general el 2016, no ha aconseguit destacar els dos primers anys a Moto2, amb una catorzena i una tretzena posició. Serà doncs la tercera oportunitat a la categoria.

Finalment, tenim a l’andorrà Xavi Cardelús. Després d’una temporada inicial sense sumar cap punt, en tretze curses disputades, l’objectiu per aquest segon any sembla ben clar.

Moto3: Domini valencià

Quatre dels cinc pilots de casa que tindrem en competició són del País Valencià. L’excepció és el gironí Albert Arenas, que l’any passat va sobresortir guanyant els grans premis de França i d’Austràlia. La manca de regularitat va fer que quedés novè a la general però els dos triomfs conviden a somiar amb un any 2019 encara més exitós.

Albert Arenas persegueix ser regulars entre els millors pilots de Moto3

Tot i que sense guanyar cap cursa, va quedar per davant seu Aron Canet, sisè a la general. El pilot de Corbera (Ribera Baixa) és un dels més experimentats de la categoria de bronze, sumant el seu quart any. Canviarà enguany de l’equip Honda d’Emili Alzamora per una KTM de la nova formació del també expilot Max Biaggi.

Pel pilot d’Algemesí Jaume Masia, aquest serà el segon curs complet a Moto3. Una tretzena posició el primer any fa pensar en una segona temporada entrant sovint al Top10. Qui si que començarà per primer cop des del principi serà Vicente Pérez, que l’any passat va córrer només les últimes deu curses, en les que va aconseguir sumar uns meritoris 27 punts. Debutant del tot ho serà el borrianenc Sergio García, joveníssima aposta de l’equip Estrella Galicia 0,0 que haurà d’esperar a debutar a la segona cursa de la temporada, a l’Argentina, quan ja hagi fet els 16 anys.

La Fosbury 32 mira al futur!