Loeb, l’últim campió del món de ral·lis que es passa al Dakar

El nou vegades campió del món del Mundial de ral·lis, Sébastien Loeb, ha anunciat que correrà el Dakar 2016 integrat a l’equip oficial Peugeot. D’aquesta manera, el francès, que va abandonar el Mundial de ral·lis el 2013, farà el salt al conegut raid i repetirà el camí que molts altres campions com ell ja havien fet abans.

El darrer va ser el malaurat Colin McRae. Campió del món de ral·lis el 1995, el pilot escocès va participar en les edicions del 2004 i 2005 del Dakar, aconseguint dues victòries d’etapa cada any però sense poder obtenir el triomf final. Un triomf que sí que es va endur el 2010 el madrileny Carlos Sainz, doble campió del món de ral·lis (1990 i 1992) que disputa el Dakar des del 2006.

Sainz és dels pocs que poden dir que han guanyat el Mundial de ral·lis i el Dakar. Comparteix l’honor amb dos pilots finlandesos: els mítics Juha Kankkunen i Ari Vatanen. Kankkunen té el mèrit d’haver guanyat el Dakar l’any del seu debut, el 1988, i d’haver-ho fet mentre era pilot en actiu del Mundial de ral·lis, que ja havia guanyat el 1986 i el 1987 i que tornaria a conquerir el 1991 i el 1993.

Precisament, Kankkunen va guanyar el Dakar del 88 després de prendre el liderat a Ari Vatanen, a qui li van robar el cotxe de nit a poques etapes pel final. Vatanen, que havia aconseguit el Mundial de ral·lis el 1981, es va passar al Dakar el 1987. Va guanyar en el seu debut i també en les edicions de 1989, 1990 i 1991. Convertit ja en una llegenda del llavors raid africà, va disputar vuit vegades més la prova, l’última cop el 2007.

A banda dels mencionats, altres campions del Mundial de ral·lis van decidir en el seu moment provar sort al Dakar tot i que sense tan èxit. És el cas de l’italià Miki Biaison, campió del Mundial el 1988 i 1989 i que va córrer el Dakar en camió el 1998 i en cotxe el 2003, del suec Björn Waldegard (campió del Mundial el 1979) i dels finlandesos Timo Salonen (1985) i Markku Alén (1978).

Autor de la foto de portada: Leonid Mamchenkov / Flickr

Ja tenim aquí la Fosbury 34!