Pau Gasol ja té una cançó de trap en català Lildami publica un nou tema amb Sr. Chen

L’escena musical catalana viu des de fa pocs anys una forta irrupció del trap, un estil singular que compta amb diversos grups i rapers disposats a explicar històries en català amb aquesta variant del hip hop.

Amb un creixement constant, un dels noms més coneguts de l’escena del trap en català és Lildami, l’alter ego de Damià Rodríguez. El cantant de Terrassa estrena nou disc aquest mes de gener i ha fet un avançament a través de youtube que ja enfila les 25.000 reproduccions amb un tema centrat com sempre en les relacions humanes i els sentiments però amb l’univers del món del bàsquet ben present.

La declaració d’intencions arriba ja amb el títol de la cançó, que porta el nom de Pau Gasol. La lletra, però, va molt més enllà i a banda de citar el gran dels germans Gasol en diverses ocasions també parla de cistelles, lligues, MVPs, alley oops, de triples i de la zona de tres segons. De fet, fins i tot hi ha una referència a Magic Johnson. Us convidem a descobrir la cançó amb el seu videoclip pocs dies abans que es publiqui l’àlbum sencer: “Flors mentre visqui”.

Pau Gasol no és el primer referent esportiu que “protagonitza” una cançó

Tot i que la majoria de referències esportives de la música en català ens transporten a jugadors d’altres indrets del món, alguns atletes catalans sí que han vist com el seu nom formava part de l’univers musical dels artistes de casa nostra. De fet, el mateix Lildami dedica un vers a Mireia Belmonte en una cançó col·lectiva de diverses veus del trap en català (des de Flashy Ice Cream a Kid Pi) (“porto medalla d’or i xàndal rap com Mireia Belmonte, olympic boy, em sento olímpic”):

Voleu veure una selecció de videoclips musicals “esportius”? Aquí la teniu!

Move Poker d’Asos també va elaborar un tema amb una petita referència a Kilian Jornet (“Com Kilian Jornet hem nascut per pujar al cim“) i potser la més sorprenent de totes és la cançó de Lost Fills que es titula “Ron Negrita Joventut Sònica” amb una lletra que rememora l’època de Jofresa i Villacampa:

Cistelles amplificades Jofresa,
3 puntets de feedback més amunt,
Clamors d’afició eterna,
El bàsquet sona millor que els Rolling Stones.

La Penya passeja una cantera hipersònica, joves que juguen a sa velocitat del so.

Alley oops corals Villacampa.
2 puntets quan queden 2 segons.
S’audiència s’aixeca i celebra els somnis.
El “Daydream Nation” de qualsevol nació.

La Penya passeja una cantera hipersònica, joves que juguen a sa velocitat del so. 

Ja tenim aquí la Fosbury 34!