Per què les proteïnes vegetals són un plus per als esportistes?

protein

Foto: www.raabvitalfood.de

Les proteïnes són nutrients essencials per a l’organisme, i és vital garantir-ne una ingesta adequada al llarg del dia, ja que aquestes molècules desenvolupen un gran nombre de funcions a les cèl·lules: formen l’estructura bàsica dels teixits, desenvolupen funcions metabòliques i reguladores i construeixen la base de l’estructura de l’ADN, entre altres.

Com que són el nutrient principal per constituir i regenerar el teixit muscular, és molt comú entre esportistes fer servir complements de proteïnes en pols que ens proporcionin un plus de nutrients, sobretot quan es busca augmentar la massa muscular.

Fa uns anys, gairebé només existia la proteïna animal anomenada whey o –el que és el mateix–, sèrum de llet, però cada cop hi ha més esportistes vegans i vegetarians, i això ha comportat l’aparició d’altres complements proteics a base de proteïnes vegetals.

Grosses-Bild-Proteine

Com amb tot, podem trobar proteïnes vegetals millors i pitjors; el que hem de tenir en compte quan n’escollim una és que sigui tan natural com sigui possible, sense colorants, edulcorants ni aromes artificials, i, si pot ser, ecològica per garantir que és de bona qualitat.

RaabVitalfood ens ofereix una gran gamma de proteïnes vegetals preparades a partir de diferents llegums, cereals o plantes indicades per a esportistes, vegans i vegetarians, o fins i tot per a persones que puntualment necessitin un plus proteic a part del que prové de la dieta. Una bona idea és combinar-les entre si, ja que algunes contenen més aminoàcids d’un tipus i menys dels altres, i així podem aconseguir una aportació més completa. Podríem combinar, per exemple, pèsols o cànem amb arròs. Es poden consumir barrejades en batuts, sopes, salses o, fins i tot, com a farines per a elaborar postres.

A continuació us destaquem algunes de les proteïnes que podeu trobar:

  • Proteïna de cànem: Ens aporta els nou aminoàcids essencials i resulta molt interessant per la seva proporció d’omega-3 i omega-6. És una proteïna de gran digestibilitat, té un alt percentatge de fibra i és una bona font de ferro i magnesi.
  • Proteïna de pèsols: És una de les proteïnes amb un percentatge més alt de proteïna vegetal (80%) i conté tots els aminoàcids essencials. A més, també és rica en ferro i fòsfor. Cal destacar que, juntament amb la proteïna d’arròs, són les proteïnes amb més contingut de L-leucina, un aminoàcid molt important per als esportistes, ja que és l’element clau per a la síntesi proteica.
  • Proteïna d’arròs: Està elaborada a partir d’arròs integral germinat i també conté un alt percentatge de proteïnes (80%). Destaca el seu contingut en L-leucina i triptòfan.
    Proteïna de sèsam: Conté un 55% de proteïnes i destaca perquè conté força triptòfan, l’aminoàcid precursor de la serotonina. És rica en magnesi, un mineral que participa en diferents processos de l’organisme, com, per exemple, donar suport al metabolisme energètic, la contracció muscular, la transmissió dels impulsos nerviosos, el desenvolupament dels ossos o la síntesi de proteïnes. Mantenir-ne uns bons nivells pot prevenir l’aparició de símptomes com rampes, espasmes o fatiga muscular. També conté vitamines del grup B, com la B9 (àcid fòlic), B1 i B6.
  • Proteïna de pipes de carbassa: Conté un 55% de proteïnes i és rica en fibra i minerals com el magnesi, fòsfor, potassi, ferro i manganès.
  • Proteïna de Lupinus: Les llavors de Lupinus són uns llegums procedents de la zona del Mediterrani i, com tots els llegums, són rics en proteïnes (43%).

proteines

Article ofert per Raab Vitalfood :: www.raabvitalfood.com