Isidre Esteve vol lluitar pel TOP 20 al Dakar El pilot d'Oliana assegura que està preparat per competir amb els millors

Ja fa 10 anys que Isidre Esteve va patir l’accident que li va provocar una lesió medul·lar. Més enllà del procés d’adaptació vital a la nova realitat, el pilot d’Oliana va decidir tornar a competir amb un automòbil adaptat i va tornar a córrer el Dakar com a copilot el 2009 en una experiència amb conseqüències físiques més que notòries: Esteve va patir dues úlceres per la duresa de la competició que el van obligar a tornar a passar pel quiròfan. El pilot català va restar inactiu durant un any i mig.

Des d’aquell moment han passat un munt de coses: el llançament de la Fundació Isidre Esteve, el retorn a la competició, les victòries al campionat estatal de ral·lis tot terreny de buggies i l’anhelat retorn al Dakar, el passat mes de gener, amb l’objectiu de tornar a gaudir de la competició en què va quedar-se a un sol pas de pujar al podi absolut l’any 2001 i també el 2005 dalt de la moto.

4-1280x640

Si el 2017 l’objectiu era tornar al Dakar i el resultat final va ser un 34è lloc a la general (quart a la seva categoria), el repte es redobla per a l’edició del 2018. Isidre Esteve ja dóna per feta la viabilitat del coixí intel·ligent després de l’experiència viscuda fa 11 mesos i se centra en millorar esportivament i ser encara més competitiu. Ara la fita no passa, només, per acabar el Dakar, sinó per seguir el ritme dels millors: “l’objectiu final és acabar al top 20. Estic preparat per tornar a competir de veritat“.

Les sensacions d’Isidre Esteve

En l’acte de presentació del projecte dakarià del proper mes de gener el pilot català s’ha mostrat optimista i convençut de les seves possibilitats al costat del copilot Txema Villalobos i de la preparadora física Lidia Guerrero, després de fer un cop d’ull a les experiències viscudes en els darrers anys: “no ha estat fàcil arribar fins aquí, però crec que estem seguint el camí correcte. Ara és el millor moment, quan ja tens la cursa a tocar. Després de l’accident vaig dubtar, és clar. Vaig tornar a la competició però no em sentia realitzat. Volia ser competitiu i per fi ho hem aconseguit”. 

Esteve, a més, ha reconegut que el complicat recorregut d’enguany és un al·licient més abans de començar el ral·li més dur del món:“Ens sobra il·lusió per afrontar un Dakar que serà encara més dur i difícil i comptem amb un equip humà i tècnic molt competitiu” i ha recordat que la preparació dels darrers mesos ha permès comprovar el bon rendiment del vehicle, especialment al Marroc o a la Baja Aragón.

En una setmana marcada per la presentació del projecte dakarià, Repsol, la marca que exerceix de patrocini principal de l’equip, ha llançat a les xarxes un vídeo per explicar les sensacions d’Esteve més enllà del Dakar, fent un cop d’ull a la tasca de la seva fundació.

La 40a edició del Ral·li Dakar es disputarà del 6 al 20 de gener a Perú, Bolívia i Argentina. En 5 etapes els pilots competiran per sobre els 3.000 metres i en 7 jornades les dunes o el fora pista serà protagonista en tot el recorregut.