L’esport adaptat lluita per tenir els seus emojis Una campanya proposa 28 icones de l'esport paralímpic

Aquest dimarts 17 de juliol se celebra el dia mundial dels emojis. Una jornada per visibilitzar que el llenguatge més modern no sempre reflecteix la realitat.

Aprofitant la celebració d’aquesta singular diada, aquest matí el Consejo Superior de Deportes (CSD) ha acollit l’acte de presentació oficial de la campanya #paraemojis. Iniciada fa tot just dos mesos, la campanya té per objectiu central aconseguir que les grans companyies de missatgeria instantània incloguin emojis i stickers que representin l’esport paralímpic per tal que qualsevol persona d’arreu del món pugui fer-ne ús i s’habituï a una realitat diària per a milers de persones que practiquen i segueixen l’esport adaptat.

Amb més de 700 emojis existents en l’actualitat, l’esport té una presència destacada amb múltiples icones de disciplines diverses, ja sigui en categoria masculina o femenina i amb diferents colors de pell. Malgrat tot, cap d’ells representa a l’esport practicat per persones amb discapacitat. Per aquest motiu una campanya forjada a l’estat espanyol ha treballat en el disseny de 28 emojis de l’esport paralímpic amb l’objectiu que la proposta rebi un ampli suport popular i que s’estengui arreu del món a través dels diferents comitès paralímpics nacionals i de les organitzacions i empreses que donen suport a l’esport adaptat.

El vídeo de la campanya

Dos mesos i 380.000 suports

La campanya #paraemojis va començar el passat 8 de maig amb el lideratge de l’empresa Liberty Seguros i de dos dels esportistes paralímpics més reconeguts del nostre país. Ricardo Ten, medallista als Jocs en 7 ocasions en natació i actualment un dels pesos pesants del ciclisme adaptat, i David Casinos, que també ha començat a tastar el ciclisme després de proclamar-se campió paralímpic en quatre Jocs diferents entre el 2000 i el 2012, van llançar a les xarxes els primers missatges de la campanya i van ser els impulsors d’una recollida de signatures a la plataforma Change.org per promocionar els 28 emojis de l’esport adaptat. Amb 3.250 firmes assolides fins avui, el dia en què la campanya es vol començar a viralitzar també des de les institucions, el que sorprèn és l’impacte que la campanya ha tingut durant aquests dos mesos a les xarxes.

Des del 8 de maig s’han publicat a les xarxes socials més de 380.000 comentaris amb l’etiqueta #paraemojis amb esportistes de primera fila sumant-se a la iniciativa des del primer moment i reiterant la necessitat d’aconseguir un llenguatge inclusiu a UNICODE (l’organisme que gestiona els emojis a nivell mundial) abans que comencin els Jocs Paralímpics de Tòquio de 2020.

Viatja amb la Fosbury!

20180717_NUMEROESTIU