Les bicicletes inunden el Circuit de Catalunya per Sant Jordi

En una data assenyalada per al país, amb una diada que es viu al carrer i en què les roses, els llibres i les munions de gent són protagonistes per totes bandes, hi ha persones obstinades en fer esport i practicar-lo, a més, en un escenari emblemàtic. La segona edició del BiCircuit Festival té l’èxit garantit.

150419_Montmelo_0262

Amb 7 esdeveniments esportius repartits en dos dies, aquest esdeveniment es permet el luxe de gaudir dels quilòmetres del circuit de Montmeló sobre la bicicleta. La Fórmula 1, el campionat del món de motociclisme, el Ral·licròs… el Circuit de Catalunya és una enorme instal·lació pensada per al motor del màxim nivell internacional. Aquest cop, però, el moviment per l’asfalt només dependrà de les pedalades dels participants, que tenen una oferta diversa i adaptada a tots els nivells. D’entrada, en plena jornada de Sant Jordi, es durà a terme una de les pedalades populars més singulars del país. Una hora al migdia, d’accés gratuït, què de ben segur comptarà amb la participació d’un munt de famílies.

Paral·lelament, els aficionats al ciclisme de carretera compten amb la Gran Fondo, amb dues distàncies (132 i 163km) i amb un recorregut que sortirà del Pavelló Joaquim Rodríguez de Parets del Vallès i que s’enfilarà pel Montseny abans d’arribar al Circuit de Catalunya. Però l’oferta no es queda aquí.

Modalitats de tota mena

Hi ha 5 proves més, totes elles amb formats cridaners per un motiu o un altre. Fixeu-vos bé, si no us ho creieu, en la sortida d’aquest dissabte al matí:

Una cursa amb bicicletes Brompton que s’uneix, també, al Madform (una prova de resistència per relleus amb els 4.745m del circuit per volta) com a propostes més curioses. També hi haurà espai per a la BTT, amb una marxa de 35 km per la serralada litoral i una prova de 3 hores de resistència enmig d’un circuit de motocròs. Finalment, un mes abans de la disputa de La Pedals de Clip, els amants de les bicicletes clàssiques tenen una altra proposta amb la Cavall d’Acer, de 65, 90 o 200km i amb unes normes bàsiques: la bicicleta ha de tenir el quadre d’acer, les fundes de fre per fora de la cinta del manillar, comandaments de canvi en el quadre, els pedals no poden ser automàtics i les rodes de 32 o 36 ràdios. Autèntic ciclisme vintage!